Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
26. sep. 2020Edita
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Fushimi Inari-taisha je jednou z najobľúbenejších atrakcií Kjóta.
Fushimi Inari-taisha je jednou z najobľúbenejších atrakcií Kjóta.
14.08.2020 13:14 Ekonomika
Na úplné zavedenie elektromobility je najviac pripravené Japonsko
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
14.08.2020 13:14 Ekonomika

Na úplné zavedenie elektromobility je najviac pripravené Japonsko



Hoci najviac pripravené na úplný prechod na elektromobilutu je Japonsko, tak autá sa príliš nepredávajú. Naopak, susedná Čína má momentálne najväčší trh elektrických áut na svete.


Infraštruktúra v krajine onsenov a sakúr

Slovák žijúci v Číne Pavel Dvořák vo videu pripomenul, že kým Európa vedie v oblasti ochrany životného prostredia, tak okrem Nórska je v zavádzaní elektromobility pomerne slabá. Sinológ, tlmočník a prekladateľ pripomína, že momentálne najpripravenejšou na okamžitý prechod na elektromobilitu je krajina vychádzajúceho slnka. Japonci majú totiž vybudovanú sieť nabíjacích staníc a majú „najlepšiu infraštruktúru pre elektrické autá vo svete“.

 

 

Zemetrasenia

Hrdá krajina gejší a samurajov vlastní veľké množstvo automobilových značiek a patrí k lídrom automobilového trhu. „Výrobcovia japonských áut, ako aj vláda, pristupuje ku budúcnosti elektrických áut veľmi vážne,“ povedal Dvořák s tým, že samotní obyvatelia sa až tak nezapájajú. Veď 99 % všetkých predaných vozidiel v krajine, ktorá pre seizmologickú polohu trpí permanentnými zemetraseniami, má spaľovacie motory. Pre neustále trasenie zeme sakurových kvetov je elektrická sieť v mestách ako Kjóto či Osaka vo vzduchu. Neochota kupovať elektrické autá môže súvisieť aj s faktom, že Japonsko sa nachádza na rozmedzí tektonických dosiek.

 

 

ČĽR šprintuje

Absolútnym lídrom v predaji je však susedná Čína. Najľudnatejšia krajina sveta dokázala v roku 2017 predať viac elektro-áut ako predali Japonci, Nóri, celá Európska únia i Spojené štáty dokopy. V súčasnosti po dračej zemi už jazdí 2 a pol milióna týchto nových typov vozidiel. „Čína tam došla šprintom, pretože v roku 2013 predali len 10-tisíc áut,“ prízvukuje Slovák žijúci v Šanghaji.

 

 

Dotácie i obmedzenia

K tomuto číslu sa Čína dostala aj vďaka dotáciám. Dvořák pripomína, že len na tie dala vláda na to dala takmer 72 miliárd eur. Okrem toho vláda „obmedzuje vlastníctvo poznávacích značiek vo veľkých mestách, kde napríklad v Šanghaji poznávacia značka na auto vyjde okolo 12-tisíc eur“. Podobne je to napr. aj v Pekingu, kde sa dokonca majitelia nových ŠPZ žrebujú. V Šanghaji cenu musia najprv uhádnuť. „A tí, čo sa trafia najbližšie, tak tí si ju potom môžu kúpiť. Okrem toho napr. v Pekingu platí aj nariadenie, že podľa čísla aké máte na ŠPZ, tak môžete len niektoré dni v týždni chodiť do ulíc,“ uzavrel s tým, že pri elektrických autách takéto obmedzenia nie sú.



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: Netky.sk Michal Albert

Foto:  Unsplash.com/TASR/AP



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok