Na Linku detskej istoty denne zavolá asi 40 mladých ľudí

NETKY.SK • 7 November 2015, 17:21 • 2 min
Na Linku detskej istoty denne zavolá asi 40 mladých ľudí

BRATISLAVA - Približne 40 mladých ľudí sa denne obráti s problémom na pracovníkov Linky detskej istoty (LDI). Často sa chcú iba porozprávať, nejde teda o krízovú situáciu, povedala pre TASR Jana Šimončičová, koordinátorka dištančného poradenstva LDI.

slovakia

left justify in out

S problémami sa zdôveria najmä tí vo veku 11 až 15 rokov či vo veku 15 až 20 rokov. Trápia ich najmä priateľstvá, láska, vzťahy so spolužiakmi, učiteľmi, rodičmi či súrodencami. Mnohí cítia nespokojnosť so svojím výkonom v škole. Na linku volajú aj deti vo veku šesť až desať rokov. "Zvyčajne riešia rovesnícke a priateľské konflikty a vzťahy s rodičmi," uviedla Šimončičová. Niekedy zavolajú i dospelí, ktorí sa nemajú komu zdôveriť.

 

Mladí sa na pracovníkov linky zväčša obrátia zo strachu z nepochopenia blízkym okolím. Pri starších deťoch to podľa Šimončičovej môže byť fakt, že s nikým nemajú dôverný vzťah, prípadne hľadajú alternatívne pohľady na svoju situáciu. "Aby sme vedeli klienta dobre sprevádzať hovorom a pochopiť ho, zisťujeme čo najviac o probléme a situácii, v ktorej sa nachádza," povedala.

 

Operátori sa pri riešení problémov snažia "podporiť osobné zdroje mladého človeka" a orientovať ho na rodinu, pedagógov či zdravotníkov. Ak je situácia závažná a volajúci súhlasí, odborník kontaktuje inštitúciu, ktorá mu pomôže problém riešiť.

 

Situáciu volajúceho je možné vyriešiť aj počas jedného telefonátu, ten je však zväčša informatívny. Hovory týkajúce sa osobnostného prežívania sú podľa Šimončičovej takmer vždy o rozhovore a ventilácii emocionálneho napätia. "Predstavujú duševný proces, ktorý môže hovorom začať alebo je iba jeho súčasťou," vysvetlila.

Deti či mladí sa môžu s konzultantmi spojiť aj cez chat alebo e-mail. V prípade, ak je to potrebné, môže LDI poskytnúť ako následnú službu aj osobné poradenstvo. Táto služba dopĺňa prácu štátnych poradenských centier a je limitovaná regiónom.

 

LDI funguje anonymne, nepretržite a bezplatne, mladí sa na ňu môžu dovolať cez telefónne číslo 116 111. Jej pracovníci, dištanční poradcovia, odborníci z oblasti psychológie, sociálnej práce a pedagogiky sa špecializujú na problematiku detí a mládeže, zabezpečujú aj osobné poradenstvo v ambulantnom krízovom centre a pôsobia tiež ako akreditovaní rodinní poradcovia.

 

Na telefónnom čísle 116 111 prevádzkuje LDI aj Rodičovskú linku a Sociálno-právnu poradňu, ktoré boli zriadené pre dospelých - rodičov, pedagogických zamestnancov a všetkých dospelých, ktorí chcú pomôcť dieťaťu. Na Linku pre nezvestné a sexuálne zneužívané deti sa možno dovolať cez telefónne číslo 116 000. Linka je napojená na národné inštitúcie špecializujúce sa na riešenie prípadov nezvestných detí.

 

 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies