Na elektronickú komunikáciu je pripravených 33 % štatutárov

NETKY.SK • 14 December 2016, 15:56 • 2 min
Na elektronickú komunikáciu je pripravených 33 % štatutárov

BRATISLAVA - Na elektronickú komunikáciu so štátom prostredníctvom e-schránok, na prístup do ktorých je potrebný elektronický občiansky preukaz, je pripravených približne 33 percent štatutárov.

slovakia

left justify in out

Povinnosť komunikovať so štátom týmto spôsobom sa presunula z januára na júl 2017. Ako agentúru SITA informoval Tlačový odbor ministerstva vnútra, na oddeleniach dokladov nielen v klientskych centrách sú preto od 1. decembra jednotné úradné hodiny, čiže tzv. dlhé dni v stredy, keď si štatutári môžu doklady vybaviť od 8:00 až do 17:00. V pondelok, utorok a vo štvrtok sú oddelenia dokladov k dispozícii od 8:00 do 15:00, v piatok od 8:00 do 14:00.


Ministerstvo vnútra preto vyzýva štatutárov, aby si vybavili či aktivovali občiansky preukaz čo najskôr. Odporúča využiť v súčasnosti relatívne pokojné obdobie na oddeleniach dokladov. "Už začiatkom jari sa totiž začne sezóna cestovných dokladov, ktorá vrcholí v júni a v júli a čakacie lehoty sa výrazne predlžujú," uvádza rezort vnútra. Občiansky preukaz si môže každý občan vybaviť na hociktorom oddelení dokladov na Slovensku, nezávisle od miesta trvalého pobytu. Aktivácia či nahratie certifikátov k elektronickému podpisu sú bezplatné a každý, kto požiada o elektronický podpis, dostane bezplatne aj čítačku.


"Z dôvodu enormného nárastu počtu žiadostí o vydanie občianskeho preukazu s elektronickým čipom a záujmu o elektronický podpis boli viaceré oddelenia dokladov otvorené aj v prvú decembrovú sobotu dopoludnia," uviedol rezort vnútra. Mimoriadne úradné hodiny využilo takmer 250 občanov, ktorí požiadali o doklady, a takmer dve stovky osôb si nechalo na svoj elektronický občiansky preukaz nahrať certifikáty k elektronickému podpisu. Najväčší záujem bol podľa očakávania v Bratislave a v Košiciach.


Od júla 2017 bude štát so zástupcami právnických osôb zapísaných v obchodnom registri komunikovať elektronickou formou prostredníctvom úradných elektronických schránok. V praxi to znamená, že zástupca právnickej osoby, ktorý bude v jej mene komunikovať so štátom elektronicky, sa prihlási cez portál www.slovensko.sk. Na to však potrebuje mať aktivovaný elektronický občiansky preukaz s čipom alebo elektronický doklad o pobyte s aktivovaným bezpečnostným osobným kódom

.
Od 18. októbra je totiž účinná novela zákona o občianskych preukazoch, na základe ktorej je aktivácia občianskeho preukazu zadaním bezpečnostného osobného kódu (BOK) povinná. Novelizovaná právna úprava umožňuje vybaviť si občiansky preukaz na hociktorom z 86 pracovísk oddelenia dokladov na Slovensku. Ľudia tak nemusia navštíviť pracovisko v meste, v ktorom žijú či pracujú, môžu si ho vybaviť hocikde, napríklad aj počas pracovnej cesty po Slovensku. Samotné požiadanie o vydanie aktivovaného dokladu trvá podľa rezortu vnútra asi desať minút, aktivácia už vydaného dokladu asi sedem minút. Vyhotovený doklad doručia žiadateľovi na ktorékoľvek pracovisko v rámci SR, ktoré si zvolí, existuje však aj možnosť využiť kuriérsku službu do vlastných rúk.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies