Mnohí mladí ľudia, ktorí pracujú ako freelencari či živnostníci, oproti kanceláriám uprednostňujú kaviarne, vlastné byty či coworkingy. Dobre vedia, že pre ich efektivitu nie je potrebné mať k dispozícii kancelársky stôl, tlačiareň a kávovar. Lenže na druhej strane sú tu povinnosti týkajúce sa napríklad podnikateľov – tí musia mať sídlo spoločnosti, kde vykonávajú činnosť. A takisto je tu otázka poštovej korešpondencie, veď každý podnikateľ vystavuje a prijíma faktúry.
Ako sa teda dostať z takejto náročnej situácie? Riešením môže byť virtuálne sídlo spoločnosti, ktoré je doslova synonymom aktuálnej „šikovnej“ doby, keď všetko viete vybaviť na internete. Vďaka internetu totiž doslova môžete mať virtuálnu kanceláriu, kam vám chodí pošta, ale osobne tam nemusíte sedieť. Perfektné, nie?
Registračné sídlo s doručovaním korešpondencie
V súčasnosti si za menej než desať eur mesačne môžete prenajať registračné sídlo v Bratislave, kde bude sídliť vaša spoločnosť, nezisková organizácia či vy ako živnostník. Desať eur je oveľa menej než prenájom drahých kancelárskych priestorov, že áno? Registračné sídlo spoločnosti vám ponúka označenie poštovej schránky názvom firmy, preberanie a úschovu zásielok, fotky doručených zásielok, on-line evidenciu doručenej pošty a e-mailové a SMS notifikácie. Z hľadiska výberu mesta je Bratislava ideálna, pretože zvyšuje váš kredit v očiach dodávateľov, odberateľov i zákazníkov.
Virtuálna kancelária šetrí čas
Virtuálna kancelária má oproti registračnému sídlu určité rozdiely. Práve virtuálna kancelária je úplne ideálna pre malé, začínajúce firmy, ktoré skrátka nemajú také finančné prostriedky, aby si prenajali vlastné priestory. Je to taký ekvivalent amerického pojmu „garážové firmy,“ len trošku v inom podaní. Virtuálne kancelárie vám taktiež umožnia sídlo potrebné na registráciu do Obchodného registra, prijímanie poštových zásielok, notifikácie, on-line evidenciu či preposlanie doručenej pošty. Pre firmy je skvelé to, že občasne si môžu reálne prenajať virtuálnu kanceláriu a usporiadať tam stretnutie so zákazníkmi. Ešte pred výberom si overte, či firma, kde si virtuálnu kanceláriu prenajímate, aj reálne vlastní túto nehnuteľnosť. Je to určite lepšie, lebo ak si firma sídlo len prenajíma, musíte sa sťahovať s ňou a to prináša administratívne náklady.
Vhodné spôsoby úspory nákladov
Registračné sídlo či virtuálna kancelária sú vhodnými spôsobmi úspory nákladov. Skutočne nie je nevyhnutne potrebné mať vlastnú kanceláriu, keď prakticky všetko viete vyriešiť cez notebook, ktorý si viete vziať úplne všade so sebou. Takže lepšie je pracovať, získavať zákazníkov a až potom myslieť na vlastnú kanceláriu. Zatiaľ vám určite postačí bratislavské registračné sídlo či virtuálna kancelária.