Mýtne pokuty by sa mali znížiť približne o polovicu

NETKY.SK • 17 Marec 2015, 18:10 • 2 min
Mýtne pokuty by sa mali znížiť približne o polovicu

BRATISLAVA - Pokuty za mýtne prehrešky by sa mali znížiť približne o polovicu. Navrhuje to dvojica poslancov vládneho Smeru-SD Maroš Kondrót a Andrej Kolesík v novele zákona o výbere mýta, ktorú dnes poslanci Národnej rady (NR) SR posunuli do druhého čítania.

slovakia

left justify in out

"Navrhujeme znížiť sadzby pokút za mýtne delikty tak, aby nemali pre dopravcov likvidačný charakter," informoval Kolesík. Napríklad doteraz je pokuta pre vodiča nákladného auta, ktorý jazdí po spoplatnených úsekoch ciest bez úhrady mýta, vo výške 150-násobku nedoplatku mýta, najviac však 2250 eur. Poslanci navrhujú túto sumu znížiť na 1050 eur.
      

V blokovom konaní je pokuta za takýto prehrešok vo výške stonásobku nedoplatku mýta, pričom výsledná suma sa zaokrúhli na celú sumu v eurách deliteľnú piatimi, najviac však do výšky 1500 eur. Predkladatelia novely ju navrhujú znížiť na 700 eur.
      

Zároveň chcú, aby sa v niektorých prípadoch pevná sadzba pokút nahradila sadzbami s vymedzenou dolnou a hornou hranicou výšky pokuty. Tak by sa zabezpečila možnosť správneho orgánu rozhodnúť o konkrétnej výške pokuty v závislosti od závažnosti, spôsobu, času trvania a následkov porušenia povinnosti.
      

Podľa poslancov sa znížením sadzieb pokút očakáva aj zvýšenie ochoty vodičov uhrádzať uložené pokuty, keďže nebudú hľadať možnosti a obštrukcie, ako sa sankciám vyhnúť.
      

Na znížení pokút za mýtne prehrešky sa dohodlo ministerstvo dopravy s predstaviteľmi autodopravcov. Tí namietali príliš vysoké sadzby pokút, ktoré boli pre nich likvidačné. Pokuty za mýtne prehrešky sa však znižovali aj v minulosti. Ešte za vlády Ivety Radičovej pristúpil k takémuto kroku vtedajší minister dopravy Ján Figeľ (KDH). Následne sa ale zvýšil počet mýtnych prehreškov, pokuty preto od januára 2014 zvyšoval už terajší minister Ján Počiatek (Smer-SD).
     

Poslaneckou novelou by chceli predkladatelia zároveň upraviť aj zákon o cestnej doprave. Navrhujú v ňom povoliť vnútroštátnu dopravu pre slovenských dopravcov na pravidelných medzinárodných autobusových linkách. A to na základe súhlasu dopravných správnych orgánov v územných obvodoch na trase autobusovej linky.
     

Touto úpravou ide podľa poslancov o zosúladenie podmienok pre slovenských dopravcov a zahraničných dopravcov. V súčasnosti totiž môžu robiť zahraniční dopravcovia po schválení takzvanú kabotáž na území Slovenska na medzinárodnej autobusovej linke. Povoľuje sa na základe pravidiel kabotážnych prepráv ustanovených európskym nariadením. 
      

Ak má napríklad rakúsky dopravca povolenú kabotáž na medzinárodnej autobusovej linke zo Slovenska do Rakúska, môže na území Slovenska po vydaní povolenia prepravovať miestnych cestujúcich medzi zastávkami na území Slovenskej republiky bez prechodu cez štátne hranice. Ak by tú istú linku prevádzkoval slovenský dopravca, tak nemôže prepravovať cestujúcich medzi dvoma miestami na území Slovenskej republiky.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies