Švédsky obchod s oblečením H&M sa v poslednom období dostal do problémov. Sklady má plné oblečenia, ktoré nazhromaždil za posledných 20 rokov. Nepredaný tovar má hodnotu niekoľkých miliónov dolárov a ceny akcií podajú na dlhoročné minimá.
Kvantá košieľ, šiat a doplnkov, tak vyzerajú sklady odevnej spoločnosti H&M v hodnote 4,3-miliardy dolárov. O situácii informoval The New York Times. Rastúce problémy s nepredanými zásobami zaznamenal reťazec už v priebehu minulého roka, keď im výrazne klesli tržby. H&M uviedlo, že zisk do januára klesol v priebehu troch mesiacov o 62%. Akcie spoločnosti sú najnižšie od roku 2005. V utorok spoločnosť uviedla, že balík nepredaných akcií má momentálnu hodnotu 35-miliard švédskych korún.
Generálny riaditeľ Karl-Johan Persson vo svojom prehlásení uviedol, že začiatok roka bol veľmi náročný a tento rok bude rokom prechodu, pretože sa firma rozhodla využiť príležitosť, ktorú prináša digitalizácia. Práve tento faktor spôsobil, že spoločnosť zaznamenala výrazný pokles zákazníkov v kamenných predajniach.
Zlé hospodárske výsledky sú len zlomkom problémov, ktoré v firma v poslednom čase riešila. Nedávno zrušila predajne na juhu Afriky pre protesty, ktoré rozpútala kampaň s černošským dieťaťom oblečeným do mikiny s nápisom: "Najviac cool opica v džungli“.
Okamžite si zákazníci začali sťažovať na design detských ponožiek, na ktorých bola figúrka stavebnice Lego so zbíjačkou. Ľuďom prekážala stopa za obrázkom, ktorá pripomínala obrátený arabský znak Alaha. Predajcovia ako ASOS, Zara či H&M zažívali na začiatku 90. rokov doslova zlaté časy. No trend v nakupovaní sa postupom času mení.
Zákazníci dávajú totiž prednosť luxusnému a kvalitnému oblečeniu ako lacnejším variantom a navyše uprednostňujú nákup cez internet. V tomto však H&M zaostalo a nereagovalo na trend progresívnejšie. Samotný zakladateľ spoločnosti Neev Capital Rahul Sharma označil firmu po zverejnení kvartálnych výsledkov „spomaleným vrakom“.
V tomto roku plánujú otvoriť 220 nových predajní, vstúpia na uruguajský a ukrajinský trh. Internetový predaj spustia na minimálne štyroch trhoch, vrátane Indie. Po zverejnení výsledkov však spoločnosť uviedla, že expanziu svojich pobočiek spomalí. Ďalším receptom by mohlo byť zlacnenie tovaru.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies