Módna spoločnosť Hermés zvýšila tržby minulý rok o viac než 18 %
Francúzsky výrobca luxusného tovaru Hermés finančnú krízu v Európe prakticky nepocítil, keďže jeho tržby za minulý rok vzrástli o viac než 18 %.
Spoločnosť zaznamenala výrazný rast dopytu ako v Amerikách a Ázii, tak aj v krízou sužovanej Európe a informovala, že jej prevádzková marža prekonala 30 %. V roku 2010 dosiahla 27,8 %.
Tržby za minulý rok dosiahli 2,84 miliardy eur, čo znamená, že v porovnaní s rokom 2010 vzrástli o 18,3 %. Prekonali tak prognózu samotnej firmy, ktorá počítala s rastom tržieb o 15 až 16 %. Výsledky módnej spoločnosti boli lepšie aj v porovnaní s očakávaniami trhov, ktoré počítali s tržbami na úrovni 2,81 miliardy eur.
Hermés je jednou z "najodolnejších" firiem vzhľadom na ekonomické problémy v eurozóne a po investíciách za 200 miliónov eur v minulom roku plánuje ich objem zvýšiť v roku 2012 na 250 miliónov eur.
Darí sa aj iným výrobcom luxusného tovaru. Väčšinou za úspešnými výsledkami stojí dopyt v Ázii. Švajčiarska spoločnosť Richemont minulý mesiac informovala o raste tržieb vďaka ázijskému dopytu a aj britského výrobcu luxusného tovaru Burberry podržala Ázia po tom, ako sa rast jeho tržieb v USA prudko spomalil.
Zdroj: TASR/Reuters
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies