BRATISLAVA - Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu plánuje pokračovať vo zvyšovaní povedomia spoločnosti o finančnej gramotnosti.
Rezort zároveň chce zvyšovať odbornú spôsobilosť pedagógov pri výučbe a v budúcnosti plánuje v spolupráci s relevantnými partnermi zvýšiť podporu kontinuálneho vzdelávania učiteľov základných škôl a stredných škôl v oblasti finančného vzdelávania. Vyplýva to z Aktualizovanej správy o stave vzdelávania zameraného na podporu rozvoja finančnej gramotnosti, ktorú dnes vláda zobrala na vedomie.
Ako vyplýva zo správy, ministerstvo školstva v spolupráci s ministerstvom financií počas roka 2014 aktualizovalo obsah Národného štandardu finančnej gramotnosti. Štruktúru Národného štandardu finančnej gramotnosti pritom zjednodušili, čo prispelo k sprehľadneniu a lepšej čitateľnosti materiálu. Štátny inštitút odborného vzdelávania so Štátnym pedagogickým ústavom a Medzirezortnou expertnou pracovnou skupinou pre finančnú gramotnosť následne spracovali Metodiku pre zapracovanie a aplikáciu tém finančnej gramotnosti do školských vzdelávacích programov základných a stredných škôl. Cieľom vypracovania metodiky bolo uľahčiť pedagógom prácu pri zapracovaní a aplikácii tém finančnej gramotnosti do vyučovacieho procesu. Školy zároveň podľa pedagogicko-organizačných pokynov na tento školský rok museli zapracovať Národný štandard finančnej gramotnosti do školských vzdelávacích programov. Ministerstvo školstva tiež vydalo odporúčacie doložky na šesť rôznych publikácií podporujúcich finančné vzdelávanie. S cieľom zjednodušiť prístup učiteľom aj žiakom základných a stredných škôl k voľne dostupným publikáciám sústredili informácie o týchto publikáciách aj na Centrálnom informačnom portáli školstva.
Štátny pedagogický ústav uskutočnil v apríli 2014 prieskum, v ktorom zisťovali úroveň finančnej gramotnosti pedagógov a pripravenosť pedagógov zabezpečiť finančné vzdelávanie. Na prieskume sa zúčastnilo 481 učiteľov základných a stredných škôl z celého Slovenska, pričom výsledky ukázali, že sa v tejto problematike vôbec nevyzná 20,79 percenta učiteľov. Požadovanú úroveň vedomostí malo 9,36 percenta opýtaných učiteľov, iba 1,66 percenta učiteľov sa v rámci svojho vysokoškolského štúdia pripravovalo na finančné vzdelávanie. Celkovo 69,85 percenta učiteľov sa k tejto problematike nepripravovalo v žiadnej forme vzdelávania.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies