Ministerstvo pôdohospodárstva spúšťa kampaň na podporu mlieka

NETKY.SK • 16 Máj 2016, 17:56 • 2 min
Ministerstvo pôdohospodárstva spúšťa kampaň na podporu mlieka

BRATISLAVA - Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR spúšťa spotrebiteľskú kampaň zameranú na podporu mlieka a mliečnych výrobkov. Ide o jedno z opatrení proti kríze v mliečnom sektore. Informoval o tom dnes Michal Feik z odboru komunikácie a marketingu MPRV.

slovakia

left justify in out

Prvú časť kampane spúšťa agroministerstvo podľa Feika v spolupráci s Fun rádiom. Kampaň bude trvať štyri týždne a jej celková hodnota bude 120.112,42 eura. Financovanie sa zabezpečuje z rozpočtovej kapitoly MPRV na podporu Značky kvality SK. Práve mliekari majú v nej najväčšie zastúpenie, pretože až 287 z celkových 1099 produktov je označených Značkou kvality SK. Cieľovou skupinou kampane sú najmä mamičky a mladé rodiny s deťmi. Kampaň sa uskutoční interaktívnou formou.

 

Kampaň na podporu mlieka bude podľa Feika však dlhodobejšia. MPRV ju realizuje po dohode s výrobcami a spracovateľmi mlieka, ktorí sú pripravení sa na nej podieľať. Kampaň bude informovať spotrebiteľov o výhodách konzumácie mlieka a mliečnych výrobkov z pohľadu zdravia, ale aj podpory lokálnej ekonomiky a producentov.

 

"Mlieko je takmer dokonalá potravina. Je v ňom množstvo bielkovín, tukov, minerálov či enzýmov. Naším cieľom je podporiť prvovýrobcov a spracovateľov mlieka a mliečnych výrobkov. Zabezpečujeme tým tiež zamestnanosť v regiónoch," uviedla šéfka MPRV Gabriela Matečná (nominantka SNS).

 

Kvôli zrušeniu kvót na výrobu mlieka sa krajiny strednej a východnej Európy boria s problémom nadprodukcie. Celoeurópska produkcia sa zvýšila v prvom kvartáli 2016 až o 7,4 %, čo spôsobilo medziročný pokles ceny surového kravského mlieka až o 12 %. Pokiaľ sa situácia nezmení, hrozí zánik až tretiny slovenských producentov.

 

Feik pripomenul, že na MPRV vznikla krízová pracovná skupina, ktorá pripravuje celý rad finančných aj nefinančných opatrení na zlepšenie situácie na trhu s mliekom. Jedným z nich je spotrebiteľská kampaň na zvýšenie povedomia o mlieku a mliečnych výrobkoch a na podporu ich predaja.

 

 

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies