Minister Jurzyca diskutoval s pedagógmi škôl o budúcnosti školstva

NETKY.SK • 9 November 2010, 08:00 • 2 min
Minister Jurzyca diskutoval s pedagógmi škôl o budúcnosti školstva

Minister Jurzyca diskutoval s pedagógmi škôl o budúcnosti školstva

slovakia

left justify in out

img

Minister školstva SR Eugen Jurzyca sa dnes na pôde Mestského úradu vo Vranove nad Topľou stretol so zástupcami materských, základných a stredných škôl na území tohto mesta. Hlavnými témami boli otázky vzdelávania detí pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia, stabilizácie pedagogických personálov, zvyšovania normatívu na žiakov či negatívne skúsenosti jednotlivých školských zariadení pri získavaní prostriedkov z fondov Európskej únie (EÚ).
"Najväčším problémom našej školy, ktorá zápasí s vysokým počtom žiakov z marginalizovanej, rómskej skupiny, je najmä ich vysoký počet v jednotlivých triedach," priblížil svoje skúsenosti pre TASR riaditeľ Základnej školy Kukučínova Martin Babjak. Podľa jeho názoru by sa malo ministerstvo zaoberať myšlienkou zvyšovania normatívu na žiakov. Školy by tak mohli otvoriť viacero tried s menším počtom detí, "čím by dostávali v rámci vzdelávania kvalitnejší a individuálnejší prístup," zhodnotil Babjak.
"Určite sa budeme viac zaoberať problematikou detí zo sociálne znevýhodneného prostredia, ukazuje sa, že na východe to je veľký problém jednak preto, že chýbajú odborníci pre školy s takýmito deťmi, a ak tu sú, tak je ťažké ich stabilizovať," uviedol pre TASR Jurzyca. V tejto súvislosti Babjak konštatoval, že udržanie mladých pedagógov vo svojom tíme vníma naozaj ako veľký problém. "Zápasíme s problémami vší, bĺch, infekčnej žltačky či svrabu. Mladí kolegovia tak pri prvej príležitosti odchádzajú do iného zamestnania," poznamenal. Dodal, že situáciu by mohlo vyriešiť motivovanie týchto pracovníkov vo forme zvyšovania ich finančného ohodnotenia. Podľa Jurzycových slov sa bude v tejto súvislosti všetko odvíjať od stavu ekonomiky. Hospodársky rast sa zvyšuje, no kým sa to prejaví vo verejných financiách a v rezorte školstva, to určitý čas potrvá, dodal.
Niektorí pedagogickí zamestnanci sa dnes sťažovali ministrovi školstva na diskrimináciu pri odmeňovaní. Riaditeľka Spojenej školy internátnej vo Vranove nad Topľou Renáta Kopčeková poukázala na problém pracovníkov v Centre špeciálno-pedagogického poradenstva. "V roku 2001 sa z nich ako pedagogických zamestnancov urobili nepedagogickí zamestnanci a začali pracovať ako odborní zamestnanci a špeciálni pedagógovia. Neskôr nemali potrebnú prvú kvalifikačnú skúšku ako odborní, ale ako pedagogickí zamestnanci, tak sa im táto prvá atestácia neuznala a boli preradení z 11. platovej triedy do desiatej. Títo ľudia sú podľa mňa platovo nedocenení," poznamenala Kopčeková. Jurzyca podotkol, že ide o technické otázky, ktorými sa bude ministerstvo v budúcnosti určite zaoberať.
Niektorí riaditelia škôl poukázali na zložitý a byrokratický proces pri získavaní prostriedkov z fondov EÚ. Mnohí z nich zastávajú názor, že je žiaduce, aby sa úspešné projektové zámery následne zverejňovali, keďže mnohí neúspešní žiadatelia nevedia, kde pri žiadostiach o eurodotácie pochybili. "Je to problém, pretože projekty často obsahujú informácie, ktoré sú predmetom obchodného tajomstva, budeme sa však snažiť zverejňovať aspoň informácie, ako sú s odstupom času úspešné, teda či projekty dosiahli, čo mali dosahovať," vysvetlil Jurzyca.
Podľa slov ministra je byrokracia pri eurofondoch obrovská. "Snažíme sa ju znižovať, ale predpokladám, že až do konca používania štrukturálnych fondov všade v Európe ich bude jednoducho sprevádzať," uzavrel Jurzyca.

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies