Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
30. okt. 2020Šimon
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Interiér novej triedy S.
Interiér novej triedy S.
05.09.2020 18:36 Relax
AKTUALIZÁCIA: Nový Mercedes-Benz triedy S oficiálne: Hi-tech luxus a jazdiť vie sám
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
05.09.2020 18:36 Relax

AKTUALIZÁCIA: Nový Mercedes-Benz triedy S oficiálne: Hi-tech luxus a jazdiť vie sám



Limuzína od Mercedesu je doslova napchatá novou technikou. Čakali by ste však niečo iné?


Nedávno unikli fotografie prototypu zvonku aj zvnútra. Ich vernosť potvrdzuje novú snímku priamo od automobilky.

 

Evolúcia klasických tvarov

Nechýba klasická hviezda nad veľkou maskou chladiča, svetlomety sú rozdelené do troch segmentov s modrým podsvietením. Zvonku ide tak skôr o evolúciu typických tvarov.

 

Revolúcia sa podľa skôr zverejnených snímok odohrá až vnútri. V interiéri bude dominantou vertikálne umiestnený displej infotainmentu.

 

Pod kapotou sa vďaka 48V palubnej sústave objavia prevažne mildhybridné jednotky, avšak na presný výpočet pohonných jednotiek si ešte počkáme.

 

 

Šéf Daimleru Ola Källenius zatiaľ sľubuje naozaj komfortné zvezenie.

 

Na podrobné technické informácie a ďalšie detaily sme si museli počkať

Nové "esko" prichádza s oblejšími tvarmi karosérie, čo ešte zvýrazňujú nové kompaktnejšie svetlomety, samozrejme s laserovou technológiou a funkciou premietania značenia na vozovku.

 

S novým nárazníkom je teraz aj väčšia maska ​​chladiča. Elegancia však limuzíne stále nechýba.

 

 

Hoci bude štvormiestna konfigurácia interiéru triedy S tou luxusnejšie voľbou, Mercedes bude stále ponúkať aj päťmiestnu verziu.

 

Nová trieda S stojí na vzduchovom podvozku, ktorý je po vzore veľkých SUV GLE a GLS vybavený systémom E-Active Body Control, priebežne meniacom tvrdosť odpruženia u každého kolesa zvlášť. 

 

Systém tu pomáha aj po stránke bezpečnosti v rámci detekcie bočného nárazu, kedy sa vozidlu automaticky zvýšia svetlá. Auto má aj systém natáčania kolies zadnej nápravy s možnosťou vytočiť zadné kolesá až do uhla 10 stupňov.

 

 

Interiér prešiel riadnym zjednodušením, čo majú samozrejme na svedomí obrazovky a dotykové plochy, cez ktoré bude vodič a posádka ovládať všetky kľúčové funkcie vozidla.

 

 

Vedľa predného digitálneho prístrojového štítu a 12,8-palcovej obrazovky novej generácie infotainmentu MBUX budú mať totiž cestujúci vzadu k dispozícii svoju vlastnú obrazovku, vrátane mobilného tabletu uloženého vzadu v paneli medzi sedačkami (teda až 5 displejov).

 

 

Šikovný hlasový asistent je tiež k dispozícii, rovnako ako možnosť ovládania funkcií gestami. Dohromady sa Mercedes zbavil v novej triede S celkom 27 fyzických tlačidiel. Dotykové plochy sú aj na volante.

 

Pohonná jednotka

Nové "esko" bude spočiatku v ponuke so 6 alebo 8-valcovými motormi, samozrejme s jemnou (mild) hybrid technológoiu. Pokiaľ ste si obľúbili typ AMG S65 tak vás bohužiaľ sklameme, pretože ten sa už nevráti. Je možné, že v ponuke sa okrem iného objavia aj 4-valce, avšak to len vo vybraných krajinách. 

 

Trojlitrový turbodiesel ponúkne výkon 210 kW, zrýchlenie z 0 na 100 za 6,4 sekundy. Verzia S400d, s 4Matic v základnej výbave, bude dosahovať zrýchlenie už za 5,4 sekundy.

 

 

Benzínovým parťákom sa stane S450 4Matic. Objem motora takisto tri litre, avšak pomáhať mu bude EQ Boost (+16kW). Pre laikov to znamená, že čas na dosiahnutie 100 km/h sa ešte viac skráti. V prípade tohto motora to bude za 5,1 sekundy. V8 starej triedy bude nahradený V6 (na 100 za 4,9). Aspoň tak ukazujú prvé testy.

 

 

Tlačiť sa nedá donekonečna, takže ďalším parametrom je maximálna rýchlosť. Pohybovať sa bude na úrovni 250 km/h, avšak model AMG túto hodnotu vďaka elektronickému maximu zrejme prekoná. Dojazd na elektrický pohon, pri Mercedese plug-in hybrid, bude do 100 km. 

 

 

Trieda S vodiča sleduje a rozpoznáva jeho zámery pomocou kamier na stropnej ovládacej jednotke. Systém sleduje potrebné otočenie hlavy, pohyby rúk a reč tela, na čo reaguje aktiváciou príslušných funkcií vozidla.

 

Ak sa vodič pozrie napríklad cez rameno dozadu smerom k zadnému oknu, interiérový asistent automaticky otvorí slnečnú roletu pred zadným oknom.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Mercedes-Benz (@mercedesbenz),

 

Počet asistentov bol teda zase rozšírený, hlavnou správou však je, že v rámci legislatívne náročného použitia nového systému Drive Pilot bude trieda S zhruba od druhej polovice roku 2021 schopná aj vysoko autonómnej jazdy 3. úrovne na vhodných diaľničných úsekoch v Nemecku, a to vo veľmi hustej premávke alebo v kolónach. Značka dodáva, že vodičovi bude práca uľahčená natoľko, že sa môže venovať dokonca aj vedľajším činnostiam, napríklad surfovanie na internete alebo vybavovanie e-mailov.

 

Cenu pre slovenský trh sa ešte len dozvieme, rovnako ako štart predobjednávok.

 

Prvé vozidlá dorazia k zákazníkom v priebehu roka 2021. Komu by snáď nové "esko" prišlo príliš fádne, ten si môže počkať na čisto elektrickú variantu EQS, prípadne ešte luxusnejšie prevedenie Maybach.



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: Netky Barbora Lucivjanska, Lukáš Čief

Foto:  Oficiálna stránka Mercedes-Benz, Twitter, YouTube, Facebook



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok