Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
9. jún. 2023Stanislava
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
29.03.2023 14:00 Relax
Marketingové stratégie firiem prispievajú k zvýšenému výskytu rakoviny
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
29.03.2023 14:00 Relax

Marketingové stratégie firiem prispievajú k zvýšenému výskytu rakoviny



ŽENEVA - Takmer polovica úmrtí na onkologické ochorenia je spôsobená faktormi priamo súvisiacimi s marketingovými stratégiami odvetví, ktoré predávajú výrobky škodlivé pre zdravie. Vyplýva to zo správy Medzinárodnej únie na boj proti rakovine (UICC), ktorá bola v stredu zverejnená v časopise The Lancet.


 

Sladené nápoje a vysokospracované potraviny sú známe tým, že spôsobujú obezitu, zatiaľ čo alkoholické nápoje a tabakové výrobky môžu vyvolať závislosť. Tieto produkty sú častokrát propagované firmami, pre ktoré sú dôležitejšie zisky než dopad na zdravie ľudstva, píše The Lancet.

 

 

"Milióny úmrtí na rakovinu sú spôsobené nezdravými výrobkami firiem, ktoré sa miešajú do politiky a zneužívajú vedu, aby si zabezpečili výhodné podnikateľské prostredie," uviedol riaditeľ UICC Cary Adams. UICC v najnovšej správe vydala sériu politických odporúčaní, ktoré sa ukázali ako účinné v súvislosti s obmedzením dostupnosti a požívania zdraviu škodlivých výrobkov. Odporúča najmä zvýšiť dane, upraviť reklamné a predajné podmienky, umiestňovať na obaly produktov viac varovaní pred zdravotnými rizikami a zvyšovať povedomie verejnosti o účinkoch alkoholu či tabakových výrobkov.

 

 

"Napríklad Austrália bola jednou z prvých krajín, ktorá zakázala reklamu tabakových výrobkov a zaviedla jednofarebné balenia cigariet bez vzorov. Tieto kroky viedli k zníženej akceptácii fajčenia, lepšiemu porozumeniu zdravotných rizík a mnohí dospelí tiež s fajčením prestali úplne," opisuje účinnosť odporúčaných opatrení UICC. Štúdia v Lancete tiež upozorňuje, že "agresívne marketingové kampane" nezdravých výrobkov zvyšujú rozdiely v počte a závažnosti onkologických ochorení medzi jednotlivými krajinami, ale aj na vnútroštátnej úrovni. Krajiny so zraniteľnejším obyvateľstvom sú náchylnejšie na zvýšený výskyt rakoviny a menšiu mieru prežitia. 



reklama


Zdroj: TASR / KB Netky

Foto:  pixabay



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok