Maloobchodný predaj v Nemecku v januári vzrástol
Maloobchodné tržby v Nemecku v januári prekonali očakávania analytikov, čo signalizuje, že spotrebitelia sa čoraz viac podieľajú na výkone najväčšej ekonomiky eurozóny.Podľa predbežných údajov spolkového štatistického úradu sa odbyt nemeckých maloobchodníkov po očistení od inflácie v januári 2011 oproti decembru zvýšil o 1,4 % a v porovnaní s prvým mesiacom minulého roka vzrástol o 2,6 %.Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, pritom odhadovali, že obchodníkom v Nemecku stúpnu v januári tržby medzimesačne o 0,5 % a medziročne o 1,6 %."Tieto čísla by mali upokojiť všetkých skeptikov, ktorí mali pochybnosti o oživení spotrebiteľských výdavkov," skonštatoval analytik ING Carsten Brzeski.Pripomenul, že vlaňajšia expanzia ekonomiky, za ktorú vďačí Nemecko najmä exportu, priniesla rast zamestnanosti a zvýšenie platov. Položili sa tak základy pre oživenie výdavkov domácností, ktoré by sa už v tomto roku mohli stať jedným z motorov nemeckej ekonomiky. To je dobrá správa pre proexportné krajiny v strednej a východnej Európe, pre ktoré je Nemecko jedným z kľúčových trhov.Z údajov Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) vyplýva, že za desať rokov do roku 2010 sa spotrebiteľské výdavky podieľali 57 % na celkovom výkone nemeckého hospodárstva.
Zdroj: TASR/Reuters