Malé pivovary začali boj s veľkými, hnutie Pivobrana spúšťa slepý test piva

NETKY.SK • 6 September 2012, 11:07 • 2 min
Malé pivovary začali boj s veľkými, hnutie Pivobrana spúšťa slepý test piva

Malé pivovary začali boj s veľkými, hnutie Pivobrana spúšťa slepý test piva - Zaujímavosti Malé pivovary začali boj s veľkými výrobcami, spúšťajú pivný test. Hnutie Pivobrana založené Asociáciou malých nezávislých pivovarov Slovenska (AMNPS) zorganizuje v

slovakia

left justify in out

imgMalé pivovary začali boj s veľkými výrobcami, spúšťajú pivný test. Hnutie Pivobrana založené Asociáciou malých nezávislých pivovarov Slovenska (AMNPS) zorganizuje v priebehu septembra tri verejné slepé testy v Košiciach, Bratislave a Pezinku, ktoré koncom mesiaca vyhodnotí.
Hnutie vyzvalo na súboj jedného z dvoch veľkých hráčov na trhu spoločnosť Heineken, ktorej ponúklo aj kooperáciu pri dohľade nad súťažou, na čo firma zatiaľ nereagovala. Práve pre Heineken sa rozhodlo pre jeho útok na výrobcu piva Urpiner. Tento priemyselný pivovar totiž po získaní viacerých ocenení spustil kampaň s názvom "Viete, ktoré pivo je svetové?".
Práve toto napadol Heineken, ktorý má zaregistrovanú značku Zlatý Bažant svetové pivo a tak upozornil Urpiner na závažné porušovanie ich práv. Urpiner však takéto napadnutie odmietol. "Možná zámena s ich produktom by pre nás nebola prínosom, ale skôr negatívom," odkázal na dnešnej tlačovej konferencii predseda asociácie Ľubomír Vančo.
Objasnil, že praktiky dvoch veľkých hráčov, ktoré ovládajú 95 % trhu, považujú malé pivovary za agresívne a neférové. "Vyslovene exkluzívne obmedzujú predaj len na svoje značky. Predaj iných zakazujú v zmluve pod hrozbou pokuty," dodal s tým že k tomu dochádza v prípadoch, kedy výrobca piva podporuje prevádzku dáždnikmi či výčapným pultom. Zákazník sa tak stáva rukojemníkom dohody prevádzky s pivovarom.
Na Slovensku funguje približne 20 malých pivovarov a jeden priemyselný. Vančo situáciu porovnal so susednou Českou republikou, kde popri veľkých hráčoch funguje 60 priemyselných a 130 malých pivovarov. Dôvodom je podľa neho aj diferenciácia spotrebnej dane. "Malé rodinné reštauračné pivovary majú až o 50 % zníženú základnú sadzbu spotrebnej dane," upozornil.

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies