Luxusná značka Ralph Lauren hľadá inšpiráciu u masového reťazca H&M

NETKY.SK • 11 Jún 2016, 11:03 • 2 min
Luxusná značka Ralph Lauren hľadá inšpiráciu u masového reťazca H&M

NEW YORK - Americká sieť obchodov s luxusným módnym tovarom Ralph Lauren hľadá inšpiráciu u švédskeho reťazca Hennes & Mauritz (H&M), ktorý ponúka cenovo dostupné odevy pre širokú masu klientov. Dôvodom je rýchlosť, s akou dokáže H&M reagovať na nové módne trendy, konštatuje agentúra Bloomberg.

slovakia

left justify in out

Stefan Larsson, nový generálny riaditeľ americkej spoločnosti, ktorý predtým pracoval práve pre H&M a značku Old Navy, odevného reťazca Gap, chce dosiahnuť, aby sa nové modely Ralph Lauren dostali od návrhov na pulty obchodov už za 9 mesiacov, a nie za 15, ako je to teraz. Táto stratégia umožní sieti luxusných obchodov zredukovať skladové zásoby, čo znamená, že nebude potrebovať tak často výpredaje za znížené ceny, aby sa zbavila tovaru, ktorý už vyšiel z módy.

 

Trh si žiada zmeny a nový prístup módnej značky, ktorá tradične plánovala svoje kolekcie ďaleko dopredu a dúfala, že klientom sa bude páčiť, čo pre nich vymyslela. Ralph Lauren má za sebou - a podľa výsledkov za 1. kvartál aj pred sebou - slabý rok. Analytici odhadujú, že jeho tržby tento rok klesnú v priemere o 4 %. Larsson však očakáva, že po dokončení reorganizácie sa tržby stabilizujú, pravdepodobne už v roku 2018.

 

Larsson sa stal šéfom vlani v novembri, keď na poste vystriedal zakladateľa firmy Ralpha Laurena. Cieľom jeho programu je zvýšiť odbyt aj ziskové marže. Počíta pritom so zrušením 1000 pracovných miest a zatvorením neziskových obchodov. Zruší tiež "tri úrovne riadenia" a zjednoduší štruktúru spoločnosti. Sieť obchodov Ralph Lauren má podľa neho šancu oživiť nielen značku ako takú, ale zároveň prebudovať celú dodávateľskú sieť.

 

Ralph Lauren bol nútený ponúknuť klientom veľké zľavy, aby ich prilákal do obchodov, čo odráža aj závislosť módneho priemyslu ako celku od výpredajov. Módna značka podniká teraz veľmi agresívne kroky, aby znížila skladové zásoby a podiel príjmu z výpredajov na svojich tržbách. V krátkodobom časovom horizonte to bude mať negatívny vplyv na zisk spoločnosti, pripustil finančný riaditeľ Bob Madore.

 

Firma sa v rámci reštrukturalizácie sústredí na marketing a tri kľúčové značky: Ralph Lauren, Polo a Lauren. A pracuje na zlepšení on-line predaja. No hoci módny dom plánuje obmedziť výpredaje, úplne ich nezruší. Klienti si zvykli na sezónne zľavy, ale po zavedení zmien by v skladoch malo zostať menej nepredaného tovaru. “Vidíme jasnú cestu vpred, chceme využiť potenciál a naštartovať rast značky, jej tržieb a zisku,” povedal Larsson. “Vyžaduje si to však čas,” dodal.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona