Letáky vo vlakoch využili prezidentskí kandidáti Fico a Procházka

NETKY.SK • 12 Marec 2014, 12:48 • 2 min
Letáky vo vlakoch využili prezidentskí kandidáti Fico a Procházka

BRATISLAVA - Objem reklamy a cenu, ktorú kandidáti za služby zaplatili, hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová neuviedla. "Konkrétnejšie informácie o tržbách a podobne sú obchodným tajomstvom," konštatovala. Obom prezidentským kandidátom, Ficovi i Procházkovi, boli podľa hovorkyne účtované sumy podľa objednaného počtu distribuovaných letákov presne podľa cenníka.

slovakia

left justify in out

Reklamu vo forme letákov distribuovaných vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) využili zatiaľ dvaja prezidentskí kandidáti - premiér Robert Fico a poslanec Radoslav Procházka. Agentúre SITA to potvrdila riaditeľka komunikačného odboru ZSSK Jana Morháčová. Objem reklamy a cenu, ktorú kandidáti za služby zaplatili, Morháčová neuviedla. "Konkrétnejšie informácie o tržbách a podobne sú obchodným tajomstvom," konštatovala.

 

ZSSK podľa Morháčovej distribuuje letáky vo vlakoch, ide o štandardnú komerčnú službu s presným a schváleným cenníkom. Ponúkajú ju tri partnerské agentúry predávajúce mediálny priestor vo vlakoch. Ide o samostatné firmy, ktoré nie sú majetkovo prepojené so ZSSK. Distribúciu letákov vo vlakoch si na základe rovného princípu dostupnosti môže podľa Morháčovej zaplatiť ktokoľvek a na akýkoľvek produkt, pokiaľ nejde o tovar či službu v rozpore so zákonom. Obom prezidentským kandidátom, Ficovi i Procházkovi, boli podľa hovorkyne účtované sumy podľa objednaného počtu distribuovaných letákov presne podľa cenníka. 

 

Cena za leták je určená jeho váhou a celková cena počtom rozdistribuovaných letákov. "Pre ilustráciu jeden leták do 25g je 0,12 eura, so stúpajúcou váhou rastie cena. Súčasne sú presne vymedzené percentuálne zľavy po prekročení určitého počtu letákov. Nasadenie do konkrétnych vlakov je vecou dohody ZSSK a objednávateľa," vysvetlila Morháčová. Letáky do vlakov fyzicky nasadzujú pracovníci sprostredkovateľských agentúr. 

 

Forma nasadenia je podľa hovorkyne nenásilná, letáky sú voľne uložené vo vozňoch, kto ich chce ignorovať, nie je nimi otravovaný. Cieľom predaja mediálneho priestoru vo vlakoch je zvýšenie tržieb ZSSK a tým aj zníženie straty a následne zníženie potreby dotácií zo strany štátu. Predaj mediálneho priestoru v oveľa rozvinutejších formách a objeme je bežný vo všetkých štátoch Európskej únie, a u všetkých železničných dopravcov v súkromných aj štátnych rukách.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies