LA 2024 vedie nad Parížom na sociálnych sieťach, jasne a zvláštne

NETKY.SK • 5 Apríl 2017, 13:20 • 2 min
LA 2024 vedie nad Parížom na sociálnych sieťach, jasne a zvláštne

PARÍŽ - Do volieb dejiska OH 2024 zostáva pol roka, kandidatúre Los Angeles enormne rastie podpora na sociálnych sieťach. Na facebooku ašpirantúra presiahla milión "lajknutí", veľa z nich sa udialo v geograficky odťažitých oblastiach. Analýza, ktorú si nechala vypracovať agentúra The Associated Press, ukázala, že väčšina kliknutí prišla počas ostatných šiestich týždňoch ďaleko od Kalifornie.

slovakia

left justify in out

"Rozmach fanúšikovskej základne facebookovej stránky LA2024 pôsobí podozrivo. Krajiny ako Bangladéš či Pakistan náhle stúpli z nuly na desiatky tisícov priaznivcov počas niekoľkých februárových dní," povedala Michaela Bránová z pražskej spoločnosti Socialbakers, ktorá vypracovala rozbor.

Hovorca kampane Jeff Millman nevidí na číslach nič mimoriadne. Povedal, že LA počnúc 3. februárom spustilo sériu facebookových propagačných činností. Rozsah a metódy nekonkretizoval a odmietol prezradiť, koľko financií investovali do promovania. Upozornil však, že reklama na FB je efektívnejšia v krajinách s menším počtom súperiacich značiek. Dodal, že považujú za zmysluplné usilovať sa o medzinárodnú podporu: "Naša kampaň je globálna, také predsa je aj olympijské hnutie."

Podľa Socialbakers malo Los Angeles na konci minulého roka približne 209 000 "páčikov", takmer všetky boli z USA. Konkurenčný Paríž vtedy bol na hodnote zhruba 62 000, pričom 80 % malo pôvod vo Francúzsku. Paríž sa medzičasom dostal na trojnásobok pri zachovaní trendu, že štyri pätiny podpory pochádzali z Francúzska, mnoho ďalšej z jeho bývalých kolónií - Alžírska či Tuniska. Los Angeles zaznamenalo explóziu sympatií v spomenutom Bangladéši a Pakistane, ale aj v Nepále, Indonézii, Egypte, Indii a Afganistane. Napríklad v Bangládeši to bol nárast z niekoľkých desiatok na 113 335 za mesiaca pol. Pakistan stúpol z 55 na 99 336 "lajkov".

Správa Socialbakers uvádza, že viac ako 700 000 z milióna kont zaangažovaných v prospech facebooku LA 2024 pribudlo za ostatných šesť týždňov. Príval pomohol Los Angeles výrazne prekonať Paríž (okolo 235 000 "lajkov") vo vhodnom období. V utorok v dánskom Aarhuse kandidačné tímy dostali počas konferencie SportAccord šancu zhovárať sa s troma zo štyroch viceprezidentov Medzinárodného olympijského výboru. Prezident MOV Thomas Bach absolvoval separátne schôdzky s Ericom Garcettim a Anne Hidalgovou. So starostami Los Angeles a Paríža viedol aj predbežné diskusie o prípadnej dvojitej voľbe dejísk OH 2024 a 2028 v septembri v peruánskej Lime. Podobné stretnutia sa uskutočnia ešte dvakrát.

Bránová aj ďalší experti v oblasti tzv. nových médií uznali, že nárast podpory LA mohol vyvstať z reklamy a iných platených metód. "Je to v súlade s tým, čo by ste očakávali od financovanej propagácie," skonštatoval Daniel Mochon prednášajúci o marketingu na sociálnych sieťach na Obchodnej škole A. B. Freemana na Tulane University.

Zástupcovia kandidatúry Paríža odmietli záležitosť komentovať, Facebook aj MOV takisto. V poslednom prípade pravidlá správania majú poznámku, že propagácia kandidáta sa musí diať dôstojne a s mierou.
 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Roman Bekö

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona