Koho sledujú Slováci na sociálnych sieťach a kým sa nechajú inšpirovať?

NETKY.SK • 20 Január 2018, 11:45 • 2 min
Koho sledujú Slováci na sociálnych sieťach a kým sa nechajú inšpirovať?

BRATISLAVA - Dnes by sa v určitom kontexte dalo hovoriť ako o „dobe influencerov“. Do tejto skupiny ľudí patria vplyvné, inšpiratívne osobnosti, ktoré sa vyznačujú vysokou aktivitou na sociálnych sieťach. Slováci ich podľa najnovšieho výskumu sledujú najmä na Facebooku.

slovakia

left justify in out

Tí, ktorých influenceri zaujímajú, ich sledujú najmä zo zvedavosti, ale tiež napríklad preto, že sa im páčia nimi zdieľané fotografie. Tohto výskumu sa zúčastnilo 500 respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panela starších ako 15 rokov.

 

Nie je prekvapivé, že Facebook je pre Slovákov sociálnou sieťou, na ktorej najčastejšie sledujú obsah zdieľaný influencermi. Hlásia sa k tomu až dve tretiny oslovených. Na druhom mieste sledujú tieto osobnosti na YouTube (40 %) a na treťom mieste na Instagrame (29 %). Najmenej využívanou sociálnou sieťou na tento účel je momentálne Snapchat (4 %), pričom až 26 % respondentov sa vyjadrilo, že influencerov na sociálnych sieťach nesleduje vôbec.

 

img

Aké dôvody pre sledovanie osobností na sociálnych sieťach ľudia najčastejšie uvádzajú? Jednoznačne vedie sledovanie „zo zvedavosti“ (47 %). 42 % opýtaných vyjadrili záujem o influencerov a známe osobnosti kvôli zdieľaným fotografiám a 41 % respondentov sa vyjadrilo, že ich sleduje preto, lebo sa vyjadrujú k témam, ktoré ich zaujímajú. 

 

img

Výskum zisťoval aj to, čo užívateľom, ktorí influencerov sledujú, prekáža či doslova odrádza. Až 47 % opýtaných sa vyjadrilo, že im vadí, keď je na príspevkoch vidieť, že sa jedná o reklamu, 41 % sa nepáči, keď sú príspevky neúprimné. Približne 30 % respondentov odrádzajú fotky, z ktorých je zjavné, že nezachytávajú reálny život osobnosti a porovnateľný počet opýtaných označilo za problém aj fotky, ktoré sú príliš retušované.

 

Jedna z dôležitých činností influencerov je taktiež promovanie určitých tém, značiek alebo služieb s cieľom vyvolať záujem u fanúšikov. K akým aktivitám teda osobnosti inšpirovali respondentov výskumu? Z celkového počtu až 39 % uviedlo, ich príspevok influencera inšpiroval natoľko, že si dohľadali doplňujúce informácie k danej téme, 28 % opýtaných sa po vzhliadnutí príspevku zúčastnilo nejakej kultúrnej akcie a 23 % respondentov si vyhľadalo informácie o propagovanom produkte. Výsledky výskumu priniesla spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Katarina Z.
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies