BRATISLAVA - Kamióny a nákladné autá sa presúvajú z ciest nižších kategórií na diaľnice a rýchlostné cesty. Podľa rezortu dopravy to potvrdzujú prvé údaje z mýtneho systému po januárových zmenách.
Napríklad na diaľnici D1 medzi Trenčínom a Žilinou stúpol podľa hovorcu Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR Martina Kóňu počet nákladných áut. "Pričom počet týchto vozidiel na paralelnej ceste I. triedy klesol medziročne o viac ako pätinu," vyčíslil Kóňa.
Vo februári došlo podľa jeho slov k medziročnému zníženiu priemerných dopravných intenzít na cestách I. triedy o 2,74 % a na súbežných diaľniciach a rýchlocestách sa priemerne zvýšili o takmer 6 %. "Zatiaľ ide len o čiastkové čísla, ale už môžeme s istotou povedať, že zavedenie rovnakých sadzieb na súbežných cestách I. triedy ako na diaľniciach a rýchlostných cestách, splnilo svoj účel a motivuje vodičov a prevádzkovateľov vozidiel využívať práve diaľnice a rýchlostné cesty," opísal štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.
Pre lepšiu predstavu možno podľa neho povedať, že kým na diaľniciach bolo vo februári medziročne takmer o 5000 nákladných áut viac, na cestách prvej triedy počet áut medziročne klesal. Podobný vývoj ako na diaľnici D1 medzi Trenčínom a Žilinou zaznamenal rezort aj na diaľničných ťahoch severnej a východnej D1.
Ministerstvo momentálne ešte nemá údaje za cesty druhej a tretej triedy, ale aj tam očakáva zlepšenie situácie v oblasti nákladnej dopravy.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies