NÜRBURG - Seriál majstrovstiev sveta formuly 1 sa v rýchlom tempe po týždni presunie v rámci Európy do Nemecka, kde je na programe deviata veľká cena na okruhu Nürburgring.
Minulý víkend sa jazdilo v Silverstone vo Veľkej Británii a po pretekoch stále rezonujú explózie ľavých pneumatík na štyroch monopostoch. Výhradný dodávateľ Pirelli prisľúbil začiatkom týždňa zmeny a na VC Nemecka sa bude jazdiť s pneumatikami vystuženými kevlarovou konštrukciou. Navyše sa nebudú môcť zameniť ľavá a pravá zadná guma.
Minuloročným víťazom bol na okruhu Hockenheimring Španiel Fernando Alonso z Ferrari, no stajňa z Maranella nevedela v ostatných pretekoch nájsť potrebnú rýchlosť. Počas celej sezóny trpí najmä slabými výsledkami v kvalifikáciách a aj napriek dobrému pretekovému tempu to v drvivej väčšine prípadov nestačí na víťazstvo. V ostatných dvoch kvalifikáciách skončil rodák z Ovieda na 6. mieste (VC Kanady, v pretekoch 2. pozícia) a minulý týždeň dokonca na 10. priečke (VC Veľkej Británie, v pretekoch 3. pozícia). "Potrebujeme sa zlepšiť vo všetkých aspektoch - ohľadom technickej úrovne, manažérskej úrovne a úrovne nášho vybavenia. Som zodpovedný za to a tiež za udeľovanie úloh zamestnancom. Určite nám nepomáha skutočnosť, že v ostatných dvoch či troch sezónach sme prišli o majstrovský titul v posledných pretekoch. Sme viac pod tlakom. Aj keď nemáme najlepšie auto, ziskom titulu sa na všetko zabudne, ale taký je život. Takže treba zachovať pokoj a snažiť sa zareagovať zlepšením výkonu. Momentálne sme bližšie k vyrovnaniu kvalifikačnej a pretekovej rýchlosti. Stále však viac strácame v kvalifikácii," povedal pre BBC šéf Ferrari Stefano Domenicalli. Do boja o titul svetového šampióna vstúpil v ostatnom období Mercedes, od tajných testov s výrobcom pneumatík Pirelli získala nemecká stajňa najviac bodov zo všetkých - 99. Nico Rosberg sa tešil z triumfov na VC Monaka aj Veľkej Británie. "Pomaly, ale isto sa dostávame do roly favoritov, čo je skvelé. Prežili sme tri ťažké roky a veľa sme sa naučili. Teraz sa veci obracajú k lepšiemu. Vybudovali sme tím s väčším počtom zamestnancov, ktorí spolu pracujú lepšie. Počas zimy postavili skvelé auto. Počas sezóny bol vývoj spočiatku našou slabinou, ale momentálne sa zdá, že všetko prebieha dobre, čo je ďalší znak toho, aký máme schopný tím a ako sme sa poučili z ostatných rokov," povedal Rosberg pre webovú stránku autosport.com.
V pozícii priebežného celkového lídra šampionátu príde na Nürburgring úradujúci a trojnásobný majster sveta Sebastian Vettel. Zaujímavosťou je, že čerstvo 26-ročný Nemec ešte nikdy neoslavoval na pretekoch v rodnej krajine. Pirelli privezie na Nürburgring stredne tvrdú zmes P Zero White a mäkkú zmes P Zero Yellow.
Veľkú cenu Nemecka odštartujú v nedeľu o 14.00 h SELČ. Teplota by sa mala počas víkendu pohybovať od 22 do 25 stupňov Celzia. Zrážky hlásia meteorológovia len na piatok a to s pravdepodobnosťou 60 percent.
Veľká cena Nemecka:
Dejisko: Nürburgring
Dĺžka jedného kola: 5,148 km
Dĺžka pretekov: 308,863 km (60 kôl)
Divácka kapacita: 150 000 divákov
Minuloročný víťaz: Fernando Alonso (Šp.) Ferrari - na Hockenheimringu
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: 1:29,468 min - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari v roku 2004
Najviac víťazstiev - jazdec: 4 - Michael Schumacher (1995, 2002, 2004, 2006)
Najviac víťazstiev - tím: 21 - Ferrari
Prehľad víťazov od roku 2000:
2012 - Fernando Alonso (Šp.) Ferrari
2011 - Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2010 - Fernando Alonso (Šp.) Ferrari
2009 - Mark Webber (Aus.) Red Bull
2008 - Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren
2007 - nekonala sa
2006 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2005 - Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 - Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams
2002 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2001 - Ralf Schumacher (Nem.) Williams
2000 - Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari
Poradie MS (po 8 z 19 pretekov): 1. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 132 bodov, 2. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 111, 3. Kimi Räikkönen (Fín.) Lotus 98, 4. Lewis Hamilton (V. Brit.) McLaren 89, 5. Mark Webber (Aus.) Red Bull 87, 6. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes 82, 7. Felipe Massa (Braz.) Ferrari 57, 8. Paul di Resta (V. Brit.) Force India 36, 9. Romain Grosjean (Fr.) Lotus 26, 10. Jenson Button (V. Brit.) McLaren 25, 11. Adrian Sutil (Nem.) Force India 23, 12. Jean-Éric Vergne (Fr.) Toro Rosso 13, 13. Sergio Pérez (Mex.) McLaren 12, 14. Daniel Ricciardo (Aus.) Toro Rosso 11, 15. Nico Hülkenberg (Nem.) Sauber 6
Pohár konštruktérov: 1. Red Bull Racing 219 bodov, 2. Mercedes 171, 3. Ferrari 168, 4. Lotus 124, 5. Force India 59, 6. McLaren 37, 7. Toro Rosso 24, 8. Sauber 6.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies