Jahnátek: Slovenský spotrebiteľ má nárok na kvalitné potraviny

NETKY.SK • 28 Október 2014, 12:47 • 2 min
Jahnátek: Slovenský spotrebiteľ má nárok na kvalitné potraviny

BRATISLAVA – Kvalita predaja, ako aj kvalita potravín predávaných na Slovensku sa oproti 1. polroku 2014 všeobecne zhoršila, konštatoval to dnes na tlačovej konferencii minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR Ľubomír Jahnátek (Smer-SD).

slovakia

left justify in out

Vyplýva to z výsledkov kontrol Štátnej veterinárnej a potravinovej správy (ŠVPS) SR , ktoré sa uskutočnili od 1. 7. do 30. 9. 2014. Z celkového počtu 15.420 kontrol až 1817 skončilo s nedostatkami, čo predstavuje 11,78 %. 

 

"Je to stále vysoké číslo v porovnaní s hranicou, ktorú máme nastavenú na úrovni 1,5 až 2 %. Najhoršie dopadli výsledky mimo pracovnej doby po klasickom pracovnom dni, kde s nedostatkami skončilo až 52,8 % kontrolovaných subjektov. Celkom 45 kontrol cez potravinovú kobru, ktoré sa uskutočnili popri riadnych kontrolách ŠVPS, až 44 skončilo s nedostatkami," konštatoval minister.

 

Cez celú potravinovú vertikálu od prvovýrobcov, cez baliarne sklady a distribútorov najhoršie dopadli hypermakety a supermarkety, kde bolo zistených 60 % nedostatkov. "Znovu supermarkety a hypermarkety nechcú pochopiť, že aj slovenský spotrebiteľ po pracovnej dobe má nárok na kvalitný servis a kvalitné potraviny. Musia počítať s tým, že prídu patričné sankcie," avizoval Jahnátek.

 

Veľmi zle dopadli aj stredné predajne, kde inšpektori zaznamenali 55,44 % nedostatkov, malé predajne (30,18 %). "Prekvapilo nás vysoké percento nedostatkov vo vlastných podnikových predajňach, kde až 50 % kontrol skončilo s nedostatkom. Nie je to dobrá vizitka pre našich výrobcov," povedal minister.

 

Z obchodných reťazcov najhoršie dopadol Carrefour, kde inšpektori zistili 28,26 % nedostatkov, čo je v porovnaní s 1. štvrťrokom (18,18 %), ako aj druhým (len 13,04 %) enormné zhoršenie kvality predaja. Druhá v poradí najhoršie dopadla spoločnosť Diligentia, mala 26,72 % nedostatkov a tretie Tesco s 18,62 %. Najlepšie skončila Sintra, ale aj tam zistili potravinoví inšpektori 9,68 % nedostatkov. Najčastejšie išlo o označenie výrobkov, ktoré bolo nedostatočné, nesprávne alebo nečitateľné.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona