Čínske automobilky, VW a Hyundai by mali do 5 rokov zvýšiť podiel na trhu
Čínske automobilky a spolu s nimi nemecký Volkswagen a juhokórejský Hyundai by mali v priebehu najbližších piatich rokov zvýšiť svoj podiel na svetovom automobilovom trhu. Naopak, najväčšie straty pravdepodobne zaznamená americký Chrysler. To je výsledok prieskumu spoločnosti KPMG, ktorý uskutočnila s 200 zástupcami vrcholového manažmentu v automobilovom priemysle.
Podľa výsledkov prieskumu s rastom podielu na trhu zo strany čínskych firiem v budúcich piatich rokoch počíta 81 % opýtaných, v prípade Volkswagenu (VW) je o tom presvedčených 75 % a v prípade Hyundai a sesterskej Kie s tým ráta 72 %. Naopak, približne 48 % anketovaných predpokladá, že Chrysler pôjde so svojím podielom dolu. Čo sa týka GM, 36 % opýtaných je presvedčených, že firma stratí terajší podiel na trhu a 33 % si to myslí o Mitsubishi. Príčiny nedôvery v Chrysler KPMG neuviedla, v prípade GM sa domnieva, že "na dôveru vo firmu ešte stále pôsobí oznámenie o bankrote z júna 2009".
"Najväčšie úspechy by mal žať VW," povedal Mike Steventon, autor správy KPMG. "Predstavuje kombináciu kvality a štýlu, čo je pre zákazníka hlavné lákadlo," dodal. VW, najväčšia európska automobilka, plánuje do roku 2018 preskočiť japonskú Toyotu, ktorá je v súčasnosti najväčšou automobilkou sveta. Momentálne má podľa odhadov Andrewa Closea zo spoločnosti pre prieskum trhu IHS spolu s americkým General Motors na svetovom trhu zhruba 9,7-% podiel. Podiel Toyoty dosahuje približne 11 %.
Zdroj: TASR/Bloomberg
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies