Homola: Sezóna v TCR sérii bola pre nás vysoká škola

NETKY.SK • 23 November 2016, 17:02 • 2 min
Homola: Sezóna v TCR sérii bola pre nás vysoká škola

BRATISLAVA - Mladý slovenský automobilový jazdec Maťo Homola (B3 Racing Team) počas svojej debutovej sezóny v prestížnom celoročnom seriáli TCR International Series 2016 obsadil výborné konečné 5. miesto.

slovakia

left justify in out

Prvé štyri priečky zaujali zástupcovia tímov so silnou podporou automobilových firiem, Maťo bol prvý, ktorý počas sezóny nevyužíval pomoc továrenských tímov a ich realizačných kolektívov.

 

"Práve táto skutočnosť ešte viac zdôrazňuje výkony a celkový výsledok, ktorý Maťo v tejto sérii pretekov dosiahol," pripomenul manažér a otec mladého jazdca Jaroslav Homola, ktorý ho pre motoristický šport získal.


"Máme za sebou mimoriadne úspešnú a najmä poučnú sezónu," povedal Maťo Homola na margo práve skončeného súťažného ročníka a pokračoval: "V tejto sezóne som zažil všetko, čo sa pri automobilových pretekoch dá zažiť. Hneď pri premiére v seriáli TCR som získal prvé body za 8. miesto, na druhom podujatí v Portugalsku som vybojoval v kvalifikácii pole position, na pretekoch na Salzburgringu som prvýkrát v sezóne stál na stupni pre troch najrýchlejších na druhej priečke, v Nemecku som vyhral celé podujatie a prvýkrát som si vypočul hymnu na moju počesť. Boli to neuveriteľné okamihy a neuveriteľná záplava adrenalínu. Krásne zážitky." Vzápätí dodal, že v prvej sezóne medzi jazdcami TCR série nežal iba úspechy. Musel sa zmieriť aj s tým, že dobre rozbehnuté preteky nedokončil pre technickú poruchu, resp. haváriu. Musel si zvykať na fakt, že tieto preteky identických automobilov sa jazdia tvrdo a nekompromisne. Až na hranici únosnosti.


"Zo súťaží, ktoré som dovtedy absolvoval, som bol zvyknutý, že jazdci boli k sebe ohľaduplnejší. Nejazdilo sa tak tvrdo na ´telo´. Nový seriál je v tomto veľká výnimka. V ňom som zažil také súboje, ktoré by inde nekompromisne penalizovali. V sérii TCR však nie. Najmä ázijská časť sezóny sa jazdila tvrdo, mnohokrát až na hranici povoleného," zdôraznil študent 3. ročníka manažmentu na Ekonomickej univerzite v Bratislave. Kým na okruhoch v Európe sa mu darilo, v Rusku a najmä v Ázii mnohokrát ťahal za kratší koniec.

 

"Aj keď po európskej časti sezóny som bol lídrom celkového poradia, ázijská časť sezóny mi nevyšla podľa predstáv. Všetko sa začalo pretekmi v Soči a pokračovalo v Malajzii. Tam ma Orielo bez potrestania poslal mimo trate, na súťaži v Macao ma zasa James Nash vytlačil až do ochranných bariér, vďaka čomu som tieto preteky nedokončil. Najmä v Malajzii to nebolo od Oriola práve najčistejšie. Obaja na tom nesieme svoj diel viny, obaja sme za to pykali. Ja som nedokončil preteky, on prišiel o šancu získať titul. Obaja si môžeme spytovať svedomie. Mali sme každý trochu zľaviť zo svojich nárokov. Takto sme na súboj doplatili obaja. Mňa penalizovali, Oriola nie, hoci on ma nabúral," priblížil Maťo Homola okamihy, o ktorých sa v Malajzii zanietene diskutovalo ešte dlho po pretekoch. Na preteky v Ázii nebude spomínať ako na vydarené akcie. Na nich totiž zaplatil nováčikovskú daň so všetkým, čo k tomu patrí.


Preto sa slovenský jazdec radšej vrátil k úspechom, ktoré dosiahol na starom kontinente. Tretí stupienok na pódiu si Maťo vyjazdil na rakúskom okruhu Salzburgring, z čoho mal veľkú radosť. Podľa Jaroslava Homolu celá sezóna v službách maďarského tímu B3 Racing Team bola pre Maťa i celú jeho rodinu vysoká škola motoristického športu. Bývalý dlhoročný automobilový pretekár si totiž viac ako pódiové umiestnenia cení tie podujatia, na ktorých si jeho syn vyskúšal nepriazeň motoristického športu.


"Z neúspechov sa poučil, našťastie, veľmi rýchlo sa z nich otriasol a keďže je mentálne dosť silný, začal na sebe pracovať ešte viac ako dovtedy. To je devíza, ktorú môže využiť v budúcich sezónach. Maťo si svojimi výkonmi urobil v motoristickom svete dobré meno, mnoho manažérov by ho malo rado vo svojom tíme. Už sme začali na niečom pracovať, pretože motoristický šport v súčasnosti už nemá úzko a špecifický vyčlenenú sezónu podľa kalendára. Jednu sme nedávno súťažami v Macao skončili, na ďalšej v špecializovanom tréningovom centre v Budapešti začíname pracovať," vysvetlil Jaroslav Homola.


Ako znalec pomerov, ktoré panujú v motoristickom športe, vysoko si cení Maťovu bilanciu z prvej sezóny bez jeho otcovskej a manažérskej kurately. Jedno víťazstvo, jedno 2. miesto, jedna tretia priečka, štyri štvrté pozície a štyri 5. miesta, plus spomenuté pole position v Portugalsku a jedno najrýchlejšie kolo v pretekoch a celkové 5. miesto sú výborným vysvedčením nie iba pre Maťa Homolu, ale aj jeho celý tím, v ktorom sa opieral najmä o skúsenosti technického inžiniera Jaroslava Krajčiho. Ten s ním začal robiť od 4. kola seriálu TCR International Series 2016. Talentovaný pretekár sa tak počas jedenástich súťažných víkendov postaral aj o veľmi úspešnú reklamu celého Slovenska, nie iba o prezentáciu slovenského motoristického športu. Aj tento fakt vysoko vyzdvihol jeho otec a manažér v jednej osobe.


"A čo budúci rok? Seriál TCR sa rozrastie o minimálne tri ďalšie automobilové značky, konkurencia bude ešte náročnejšia. O Maťa je veľký záujem a už teraz prichádzajú ponuky od mnohých tímov. Kam povedú jeho kroky, to sa dozvieme pravdepodobne na prelome rokov. Určite však chce zostať pri seriáli TCR, kde má svoje poctivo vybojované miesto. Jeho výsledky vzbudzovali počas celého roka zaslúženú pozornosť aj veľmi skúsených ľudí, ktorí sa v motoristickom športe už dlho pohybujú. Aj preto som veľmi spokojný s tým, čo Maťo dokázal na motoristických okruhoch tento rok bez môjho dohľadu a pomoci," zdôraznil Jaroslav Homola.



 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies