MOUNTAIN VIEW – Americká spoločnosť Google včera spustila do prevádzky svoj nový algoritmus Mobilegeddon, ktorého sa obávali najmä prevádzkovatelia webstránok.
Prečo obávaný?
Novinka od Google dostala meno Mobilegeddon, pretože vo výsledkoch vyhľadávania uprednostňuje weby, ktoré sú upravené pre mobilné telefóny a posúva ich na lepšie pozície.
Internetové stránky, ktoré nie sú prispôsobené pre mobily, tým pádom zaznamenajú prepad vo výsledkoch. Tento fakt môže samozrejme výrazne poškodiť obchod mnohým prevádzkovateľom internetových projektov, ktorí na tom nie sú práve najlepšie s mobilným prístupom.
Čo znamená táto novinka?
-zvýhodní weby, ktoré sú upravené pre mobilné telefóny a posunie ich vo vyhľadávaní (veľké čitateľné texty, jednoduchá navigácia, responzívny dizajn atď.)
-narozdiel od predchádzajúcich Google algoritmov typu Panda alebo Penguin, sa nový algoritmus sústredí iba na mobilné telefóny. Pre desktopy a tablety zatiaľ nie je aktívny.
-TU si môžete otestovať svoju webstránku, či je mobile-friendly
-algoritmus Mobilegeddon by mal byť radikálnejší ako Panda alebo Penguin a mohol by zásadne postihnúť až 11% výsledkov vyhľadávania
-algoritmus funguje v reálnom čase
-Google ho spustilo 21.apríla 2015
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies