Futbalmania chce na tribúny pritiahnuť divákov, aktivity pre verejnosť budú podľa jednotného plánu

NETKY.SK • 18 Júl 2017, 14:56 • 2 min
Futbalmania chce na tribúny pritiahnuť divákov, aktivity pre verejnosť budú podľa jednotného plánu

BRATISLAVA - Spoločne s 1. kolom nového ročníka najvyššej slovenskej futbalovej súťaže Fortuna ligy 2017/2018 na všetkých štadiónoch odštartujú i verejné aktivity projektu Futbalmania, ktorý funguje už od januára 2017.

slovakia

left justify in out

Dosiaľ prebiehalo v spolupráci s Úniou ligových klubov (ÚLK) vzdelávanie klubových koordinátorov, ktorý budú stáť na čele zábavno-vzdelávacích aktivít pre fanúšikov. Cieľom projektu je priblíženie futbalových klubov a ich pôsobenia k priaznivcom a opätovné naplnenie tribún na slovenských štadiónoch. Prioritnou skupinou sú deti a mládež. "Najdôležitejšia je práca s deťmi, pretože ich vzťah ku klubu a vzájomná spolupráca môže fungovať dlhé roky," uviedol na utorňajšej tlačovej konferencii projektový manažér a koordinátor pre styk s fanúšikmi ŠK Slovan Bratislava Stanislav Kramarič.

Každý klub bude počas domácich zápasov pre priaznivcov tvoriť tzv. "štadiónové aktivity". Pôjde o rôzne činnosti, ktoré majú deťom zlepšiť zážitok z návštevy štadióna mimo samotného stretnutia - športové súťaže, choreografie alebo autogramiády s hráčmi. Aktivity budú prispôsobené individuálnym možnostiam klubov.

Druhou dôležitou zložkou projektu sú prezentácie v školách, školských centrách či detských domovoch. Na približne 45-minútových stretnutiach budú zástupcovia klubov atraktívnou formou prezentovať futbal ako fenomén dnešnej doby, jeho históriu či úspechy slovenských mužstiev. So začiatkom školského roka v septembri sa uskutoční v jednotný termín deň otvorených dverí na všetkých štadiónoch účastníkov Fortuna ligy. Priaznivci môžu navštíviť klubové priestory či stretnúť sa s hráčmi.

Aby aktivity projektu mohol organizovať každý klub najvyššej slovenskej futbalovej súťaže, od Futbalmanie dostanú základné materiálne vybavenie, príspevok na mzdu klubového koordinátora počas sezóny 2017/2018, odborné vzdelávacie materiály a manuály na všetky aktivity či podporu a supervíziu členov projektového tímu a zahraničných partnerov. "Vďaka tejto pomoci materiálneho i finančného zabezpečenia môžeme utvoriť väčší komfort pre fanúšikov. Sme radi, že vznikol takýto projekt a budeme ho podporovať," uviedol PR a event manažér FC Spartak Trnava Marek Ondrejka.

Futbalmania spolupracuje i s viacerými európskymi organizáciami, ktoré majú dlhodobé skúsenosti v podobnej činnosti. "KOS Fanprojekte z Nemecka stojí za súčasnou podobou a marketingovým fungovaním bundesligy, ktorá je známa skvelou návštevnosťou a fanúšikmi, čiže v tomto smere ide určite o svetovú špičku. Sme radi, že s nimi môžeme spolupracovať," vyhlásil Richard Renert, zástupca Futbalmanie.

Projekt potrvá dve sezóny, no kluboví koordinátori budú pripravení realizovať nevyhnutné zmeny i po jeho skončení. "Sme radi, že ÚLK utvorila spoločný projekt pre všetky mužstvá. Verím, že je to najlepším krokom smerom k fanúšikom. Naším cieľom je zaplniť slovenské štadióny a vrátiť zápasom v domácej lige punc výnimočnosti," povedal Stanislav Kramarič.
 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Roman Bekö
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies