Frešo: Kraj je v lepšej kondícii, ako keď som ho preberal

NETKY.SK • 8 August 2013, 08:56 • 2 min
Frešo: Kraj je v lepšej kondícii, ako keď som ho preberal

BRATISLAVA – Bratislavský kraj je podľa predsedu vyššieho územného celku Pavla Freša v oveľa lepšej kondícii, ako keď ho preberal. Ako povedal v rozhovore pre agentúru SITA, podarilo sa znížiť zadlženie župy približne o osem miliónov eur. Ak by bol opäť na jeseň v regionálnych voľbách zvolený, v znižovaní zadlženia kraja chce pokračovať.

slovakia

left justify in out

Frešo je pyšný na to, že v priebehu tohto volebného obdobia sa spustila integrovaná doprava v rámci Záhoria a Bratislavy. „O úspechu jej zavedenia svedčí fakt, že 50-tisíc obyvateľov si zakúpilo na Bratislavskú integrovanú dopravu predplatené karty,“ povedal s tým, že nič nestojí v ceste tomu, aby v decembri bola integrovaná doprava spustená aj vo zvyšku kraja. Frešo si myslí, že k zmenám v doprave bude musieť dôjsť v horizonte najbližšieho volebného obdobia napriek tomu, že sa niektoré veci odkladajú, lebo štát nemá na to peniaze. 

Ambíciou Freša je, aby sa v Bratislave prešlo na koľajovú dopravu. Do toho pôjde viac z európskych peňazí. „Nemôžeme všetci jazdiť autom, nemôžeme jazdiť s autobusmi, ale budeme musieť prejsť na koľajovú dopravu. Pri tom je úplne kľúčové mať poriadny dopravný uzol, zahustené zastávky, dopravné terminály v okresných mestách,“ zdôraznil. Tam ľudia môžu prísť autami a prestúpia na vlaky. „Následne moderným spôsobom sa pohybujú po bratislavskej župe. Nestoja v zápchach na cestách, ktoré považujem za kľúčový problém. Nahradzujeme ich modernou železničnou dopravou,“ konštatoval. 

Frešovi je ľúto, že mu nevyšli dve veci, ktoré považuje za kľúčové a o ktorých sa hovorilo pred štyrmi rokmi v župnej predvolebnej kampani. Ide o realizáciu D4, teda obchvatu Bratislavy a R7, ktorá sa podľa Freša pre nedostatok peňazí v štátnej kase odďaľuje. „Druhý projekt, ktorý si myslím, že je veľká škoda pre Bratislavčanov, že nevyšiel, je projekt bratislavskej filiálky. Ak by sme mali jednu centrálnu stanicu veľmi blízko centra mesta, na ktorú budú jazdiť vlaky zo všetkých smerov, to by urobilo Bratislavu poriadnou metropolou. Zároveň by to odľahčilo výrazne cesty, na ktorých stoja v kolónach autá smerom do Bratislavy, aj z Bratislavy,“ upozornil s tým, že filiálka nebude vďaka silnému politickému rozhodnutiu tejto vládnej garnitúry, ktorá vymenila možnosť takejto stanice za nakúp autobusov, električiek a trolejbusov. „Potrebujeme síce trolejbusy či električky, ale myslím si, že takúto stanicu a takýto moderný prístup k doprave v bratislavskej župe potrebujeme tiež. O čo viac ľudí sa bude prepravovať po koľajniciach, o to menej ich bude cestovať denne autami,“ dodal. 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies