Frešo: Integrovaná doprava sa v decembri spustí i pre Pezinok a Senec

NETKY.SK • 19 November 2013, 14:51 • 2 min
Frešo: Integrovaná doprava sa v decembri spustí i pre Pezinok a Senec

BRATISLAVA - Bratislavský samosprávny kraj (BSK) je pripravený na to, aby sa integrovaná doprava v rámci BSK v decembri rozšírila aj na okresy Senec a Pezinok. V diskusnej relácii Slovenského rozhlasu (SRo) Z prvej ruky to potvrdil súčasný šéf Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo.

slovakia

left justify in out

V diskusii Frešo reagoval na kritiku protikandidátky v druhom kole na predsedu BSK Moniky Flašíkovej Beňovej, že projekt integrovanej dopravy sa naplnil len čiastočne. "Pán Frešo mal všetky možnosti, aby tento projekt naplno fungoval, spustil však iba jeden úsek a aj to len preto, že bolo pred voľbami," uviedla Flašíková Beňová. Dodala, že z rovnakých politických pohnútok sa začala na poslednú chvíľu riešiť oprava výtlkov a rekonštrukcia Pezinskej Baby. 

Frešo reagoval, že projekt integrovanej dopravy sa podarilo jeho vedeniu BSK spustiť po desaťročí "rozprávania o projekte". Na otázku, či decembrový termín pre rozšírenie dopravy na okresy Senec a Pezinok je reálny, ak mu má predchádzať potvrdenie pripravenosti všetkých dopravcov a súhlas mestských a župného zastupiteľstva, Frešo odpovedal, že najdôležitejšie v celej veci bola skúšobná prevádzka v Bratislave a v oblasti Záhoria. "Nerobme si starosti nejakými formálnymi súhlasmi, veď každý s tým musí súhlasiť," povedal v diskusnej relácii Frešo. Vyjadril tiež presvedčenie, že v rámci integrovanej dopravy ostanú zachované aj zľavy pre seniorov a občanov so zdravotným postihnutím. "Na to majú poslanci mandát, aby tieto zľavy ostali zachované," povedal Frešo.

 

Obaja kandidáti na predsedu BSK sa vyjadrili aj k návrhu na centralizovaný výber daní z motorových vozidiel, ktoré má po novom vyberať rezort financií. Ministerstvo má daň rozdeľovať krajom podľa dĺžky ciest, hustoty obyvateľstva a rozlohy kraja. "Nevidím v tom zásadný problém, len je potrebné si uvedomiť, že BSK má len 511 kilometrov ciest a na dani vyberie viac ako 33 miliónov eur, naopak Banskobystrický samosprávny kraj má dva a pol tisíca kilometrov ciest a vyberie menej peňazí," uviedla Flašíková Beňová. Podľa nej je preto potrebné porozmýšľať nad nejakou kompenzáciou pre BSK. 

Frešo doplnil, že BSK má naozaj menej kilometrov, no cesty sú opotrebovanejšie. "Cesty v okolí Pezinka sú štyrikrát zaťaženejšie počtom osobných a nákladných áut ako najzaťaženejšia cesta v Banskobystrickom kraji," zdôraznil Frešo.

Obaja diskutéri sa vrátili aj ku kauze podozrenia z obchádzania verejného obstarávania pri opravách budov v majetku samosprávneho kraja. Flašíková Beňová v tejto súvislosti zdôraznila, že naďalej pochybuje o transparentnosti týchto opráv. Uviedla, že použitie vyše 11 miliónov eur na riešenie havarijných situácií nemôže byť vysvetlené tým, že kraj nemôže na tieto opravy čerpať eurofondy. "Ak malo byť týchto 11 miliónov eur použitých transparentne, malo byť urobené verejné obstarávanie," zdôraznila Flašíková Beňová.

Frešo uviedol, že počas jeho pôsobenia vo vedení BSK riešil kraj rovnaký počet havarijných situácií ako za éry Bajana a Flašíkovej Beňovej. "Kým u nás to opravovalo 42 firiem, za ich éry to boli tri firmy," povedal Frešo. Dodal, že vyše 70 kontrol, ktoré doteraz boli vo veci verejného obstarávania BSK vykonané, nenašlo žiadne pochybenia. "Som na to hrdý," povedal Frešo.

Na otázku, či by vyvodil osobnú zodpovednosť v prípade, ak by Najvyšší kontrolný úrad (NKÚ) napokon našiel pochybenie, Frešo odpovedal, že za verejné obstarávania zodpovedali na úrade konkrétni ľudia.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona