PARÍŽ - Americký internetový obchod Amazon vstupuje na francúzsky maloobchodný trh s potravinami.
Dohodol sa totiž s najpopulárnejším reťazcom Monoprix, ktorý patrí spoločnosti Casino, že bude predávať potraviny cez Amazon. Tento krok zmení konkurenciu a postavenie jednotlivých predajcov na francúzskom maloobchodnom trhu s potravinami. Akcie Casino v reakcii na správu počas ranného obchodovania vzrástli o 9,7 %.
Amazon minulý rok kúpil v USA sieť kamenných obchodov s potravinami Whole Foods Market za 13,7 miliardy USD (11,04 miliardy eur). A dohoda jeho divízie Amazon Prime o predaji produktov britskej siete supermarketov Morrisons, podporila špekulácie, že sa pokúsi o podobný krok alebo vytvorenie partnerstva aj vo Francúzsku.
Casino a Amazon informovali, že potraviny spoločnosti Monoprix si bude možné kúpiť cez aplikáciu Amazon Prime Now a na webových stránkach vo virtuálnom obchode.
Táto dohoda je zatiaľ limitovaná len na lukratívny trh v Paríži a na jeho predmestia, hoci generálny riaditeľ spoločnosti Monoprix Regis Schultz povedal, že nemožno vylúčiť jej rozšírenie na ďalšie časti Francúzska.
Monoprix je jedným z najznámejších francúzskych obchodných reťazcov so sieťou takmer 800 predajní vo viac ako 250 mestách. Zameriava sa na kvalitu a čerstvosť produktov a výrazne prispieva k zisku skupiny Casino.
"Výber produktov Monoprix považujeme za výnimočný," uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Amazon France Frederic Duval. Finančné podmienky dohody neboli zverejnené, ale Schultz uviedol, že model, pri ktorom Monoprix vybaví objednávku a Amazon sa stará o dodávku, je pre spoločnosť Monoprix "ziskový". (1 EUR = 1,2411 USD)
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies