FOTO Sagan sa stal prvým držiteľom čestného titulu Veľvyslanec značky Dobrý nápad Slovensko

NETKY.SK • 29 September 2016, 10:03 • 2 min
FOTO Sagan sa stal prvým držiteľom čestného titulu Veľvyslanec značky Dobrý nápad Slovensko

BRATISLAVA – Majster sveta a Európy v cestnej cyklistike Peter Sagan je prvým nositeľom čestného titulu Veľvyslanec značky Dobrý nápad Slovensko (Good Idea Slovakia).

slovakia

left justify in out

Dnes večer si ho prevzal od ministra zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslava Lajčáka v priestoroch Národnej Banky Slovenska (NBS).

 

Viceguvernér NBS Ján Tóth pripomenul úspechy a predstavil Petra Sagana ako zázračného chlapca zo skromnej žilinskej rodiny, ktorý má veľký vplyv nielen na deti a pre mnohých je vzorom. Vraj aj preto sa NBS umiestnila na prvom mieste medzi firmami v projekte Do práce na bicykli.

 

"Sme v inštitúcii, kde sa narába s hodnotami v peniazoch. Existujú aj iné hodnoty - nevyčísliteľné, keď Peter zodvihne našu vlajku na počesť víťazstva alebo znie naša hymna. Peter je naozaj výnimočný zjav svojím talentom, úsilím, úspechmi i zmyslom pre humor. Z neho sa tešia všetci priaznivci športu a nielen na Slovensku. Vďaka nemu sa vie vo svete oveľa viac o našej krajine, robí nám fantastickú reklamu. Kto iný, ako on by mal byť pri zrode tradície a stať sa historicky prvým nositeľom čestného titulu Veľvyslanec značky Slovensko," zdôvodnil minister a odovzdal mu spomínaný titul v podobe sklenenej plastiky, ktorú vytvoril sochár Viktor Oravec.

 

"Som veľmi rád za takéto ocenenie a že môžem byť prvý. Na to som ani nepotreboval vyhrať olympiádu. Reprezentujem Slovensko, som na to hrdý, ale myslím si, že strašne veľa vecí treba na Slovensku zmeniť. Dúfam, že ďalej to bude pokračovať iba lepšie," vyjadril sa cyklista, ktorý na túto slávnosť prišiel s manželkou Katkou. Zároveň umeleckou značkou opečiatkoval a podpísal svoj menovací dekrét. Ten s ďalšími, ktoré priebežne pribudnú, bude uložený v NBS.

 

Udeľovanie čestného titulu Veľvyslanec značky Dobrý nápad Slovensko je súčasťou dlhodobého procesu budovania značky krajiny. Jeho zámerom je oceniť výnimočné osobnosti alebo subjekty a využiť ich potenciál pre prezentáciu Slovenska doma aj v zahraničí. Projekt organizuje komunikačná agentúra Creative Department aj autor novej značky Slovenska.

 

"Krajiny s pozitívnym imidžom majú na trhu turizmu, vzdelávania a investícií nespornú výhodu. Ľudia aj investori prirodzene smerujú ku krajinám so silnými značkami oproti tým, s ktorými majú negatívne alebo žiadne asociácie. Odporúčajú ich pre biznis, preferujú ich ako turistickú destináciu, ale aj pri kúpe produktov vyrobených v danej krajine," zdôvodňujú organizátori projektu.




twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies