FOTO Presvedčivá premiéra súťažného vozidla Toyota GT86 CS-R3

NETKY.SK • 28 August 2014, 17:00 • 2 min
FOTO Presvedčivá premiéra súťažného vozidla Toyota GT86 CS-R3

NEMECKO - Spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) úspešne zavŕšila štyri testovacie dni s prototypom GT86 CS-R3 na medzinárodnej motoristickej súťaži Deutschland Rallye, čo znamená ďalší významný posun v rámci vývoja tohto vozidla.

slovakia

left justify in out

Za volant nového prototypu TMG pre automobilové súťaže s pohonom zadných kolies si sadla Isolde Holderiedová, niekdajšia majsterka sveta v súťažiach rely. Špeciál TMG tento raz musel prekonať 1 300 kilometrov v úlohe predjazdca na trati.

 

img

 

Hlavným cieľom testovania počas uvedených štyroch dní bolo absolvovať čo najväčšiu vzdialenosť, aby bolo možné vyhodnotiť prvotné špecifikácie a dosiahnuť zlepšenie. Tím všetky ciele splnil aj vďaka spoľahlivosti vozidla a vodičskému umeniu, ktoré Isolde preukázala v niekedy dosť náročných situáciách na trati.

 

Skúsenosti nazbierané na Deutschland Rallye pomôžu pri konečnom určení špecifikácií pre súpravu CS-R3, ktorá bude v ponuke pre zákazníkov v prvom štvrťroku 2015 po schválení Medzinárodnou automobilovou federáciou (FIA) pre kategóriu R3.

Toyota GT86 vo vyhotovení CS-R3 si vďaka svojmu nápadnému zovňajšku a konkurencieschopnej cene (79 000 eur plus DPH v prípade objednania do 31. januára 2015, potom za 84 000 eur plus DPH) získala nemalú pozornosť, či už v servisnom zázemí alebo na samotnej trati.

 

Reakcie priaznivcov aj konkurentov boli jednoznačne priaznivé, čo platí nielen pre nasadené vozidlo, ale aj pre nový špeciál HJS TMG CS-R3 Trophy, ktorý sa objaví na nemeckom šampionáte v roku 2015.

 

Súprava CS-R3 bude obsahovať všetky základné mechanické súčasti, t.j. prvky nevyhnutné pre nasadenie v súťažiach rely, kompletný hnací reťazec a všetky originálne (OE) komponenty, teda karosériu s bezpečnostnou klietkou, ktorú si zostaví zákazník. Zoznam voliteľných prvkov bude spresnený v nasledujúcich týždňoch.

 

img

 

Hlavný konštruktér Nico Ehlert dodáva: „Celkovo to hodnotíme ako veľmi priaznivú skúsenosť a dôležitý posun v rámci vývoja CS-R3. Vozidlo na súťaži Deutschland Rallye bolo prvým prototypom, takže sme očakávali, že sa môžu vyskytnúť nejaké problémy. S radosťou však môžem konštatovať, že víkend prebehol hladšie, než sme predpokladali. V prostredí s pevnými časovými limitmi a pod vysokým tlakom sme mali možnosť otestovať nielen správanie samotného vozidla, ale aj jeho prevádzkové potreby. Odhalili sme niekoľko vecí, ktoré sa dajú zlepšiť, či už sa týkali technického nastavenia alebo riešenia servisného zázemia. Úspešný víkend oceňujeme nielen z hľadiska technického, ale aj z hľadiska toho, aké priaznivé reakcie model CS-R3 vyvolal. Fanúšikovia nadšene uvítali návrat „zadokolky“ do rely a veľmi nás povzbudil aj záujem zákazníkov. Tešíme sa, keď na budúci rok uvidíme množstvo vozidiel CS-R3 na pretekárskych tratiach po celej Európe aj inde.“

 

Isolde Holderiedová: „Jazdu na vozidle CS-R3 som si mimoriadne užila; pohon zadných kolies je jednoducho radosť. Vozidlo je dobre vyvážené a príjemne sa riadi na tratiach najrôznejšieho typu. Neuveriteľné boli reakcie ľudí, ktorí tu CS-R3 sledovali. Existuje obrovské množstvo fanúšikov zaujímajúcich so o históriu pretekárskych vozidiel Toyota, a tak ich nadchlo, že vidia TMG aktívne späť na trati. Čerešničkou na torte bola dlhá rýchlostná skúška Panzerplatte v sobotu pred davom fanúšikov. Už som tam bola mnohokrát a veľmi sa mi to páči. Testovanie vozidla CS-R3 sme si naozaj užili, pre mňa to bola jednoducho zábava.“

 




twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies