FOTO Nákupné centrum Eurovea sa rozšíri: Stavba bude stáť 300 miliónov

NETKY.SK • 1 December 2016, 15:10 • 2 min
FOTO Nákupné centrum Eurovea sa rozšíri: Stavba bude stáť 300 miliónov

BRATISLAVA - Eurovea vyrástla v novej modernej mestskej štvrti, ktorá od začiatku mala rozšíriť a oživiť centrum Bratislavy. Jej slávnostné otvorenie bolo v roku 2010, no prvopočiatočné plány vznikli už 10 rokov predtým.

slovakia

left justify in out

Hlavnou myšlienkou bolo zmeniť nábrežné územie pozdĺž Dunaja. Význam názvu má reprezentovať názov spojený z dvoch slov Europa a vea (cesta).

 

Komplex Eurovea dokonca získal v roku 2010 cenu Stavba roka 2010. Porota vtedy túto stavbu ocenila za “za celospoločenský prínos, citlivé začlenenie do okolia, znovuzrodenie promenády, ale aj kvalitné riešenia a realizáciu.” 

 

Eurovea sa za šesť rokov stala najprestížnejším nákupným bulvárom Bratislavy. Kľúčovým faktorom úspechu je samozrejme štruktúra nájomníkov, ktorá musí zohľadňovať jedinečnú pozíciu v centre mesta a preto sa prvé poschodie stalo novou „high street“ Bratislavy s vlajkovými loďami prestížnych značiek, ktoré majú unikátne zastúpenie na Slovensku zatiaľ iba u nás (Armani Jeans, Baldinini, BCBGMAXAZRIA, Guess Jeans, Lacoste, Luisa Spagnoli, Marina Yachting, Michal Negrin, Pinko, Peny Black, Trusardi Jeans, TWIN-SET by Simona Barbieri, Weekend Max Mara). Rok 2016 je najúspešnejším rokom od otvorenia – nielen z pohľadu návštevnosti a tržieb ale aj z pohľadu 100% obsadenosti centra.

 

Napriek tomu Eurovea ešte stále nedosiahla svoje maximum a potenciál rásť je citeľný. Tento pozitívny trend je ovplyvnený nielen rozvojom oblasti ale aj posilnením ekonomickej situácie. Extenzia bola súčasťou dlhodobého plánu od samotného vzniku projektu. Už pri výstavbe prvej fázy v roku 2008 sa zmenila situácia na trhu a plánovaná extenzia sa odložila. Dnes je situácia iná a existujúcich 60.000 m2 je nedostačujúcich z pohľadu dopytu zo strany nájomníkov a samozrejme aj návštevníkov. Rozšírenie je jednoducho nevyhnutné.

 

img

 

Extenzia rozšíri existujúcu obchodnú plochu o dodatočných 25-tisíc metrov štvrocových

 

„Najdôležitejšie pre nás bude zachovať viditeľnú kvalitu a výnimočnú architektúru, ktorú má existujúci projekt. Pôjde nám o plnohodnotnú extenziu a efektívne rozšírenie existujúceho projektu s ambíciou ešte rozšíriť centrum mesta pozdĺž rieky. Keďže ide o rozšírenie existujúceho úspešného projektu, chceme do Eurovea priniesť značky, ktorým sme dlhodobo nevedeli ponúknuť priestor, z dôvodu dlhodobej vysokej obsadenosti. Keď hovoríme o konkrétnych nevyhnutných zmenách, tak pôjde samozrejme o zväčšenie foodcourtu, ktorý je už dnes na svojom maxime, nárast a typ zákazníkov si vyžaduje aj zväčšenie počtu kinosál a samozrejme rozšírenie tak obľúbenej promenády s gastro segmentom, ktorý je čoraz žiadanejší u našich návštevníkov. Výzvou tiež bude uspokojiť nových veľkých kľúčových nájomníkov so špecifickými požiadavkami,“ vyjadril sa majiteľ Peter Korbačka.

 

img

 

Odhadované náklady na extenziu projektu sú plánované v objeme približne 300 miliónov Eur. Obchodná časť Eurovea 2 sa bude rozširovať na 3 podzemných podlažiach, z ktorých dve budú opäť parkovisko pre verejnosť a jednom podzemnom podlaží obchodnej zóny a na 2 nadzemných obchodných podlažiach. 

 

img




twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies