Béla
Bugár

Zuzana
Čapútová

Eduard
Chmelár

Štefan
Harabin

Marian
Kotleba

Milan
Krajniak

František
Mikloško

Rober
Mistrík

Róber
Švec

Bohumila
Tauchmannová

Juraj
Zábojník

Maroš
Šefčovič

Ivan
Zuzula

Jozef
Menyhárt

Martin
Daňo
Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
22. feb. 2019Etela
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
Monika Flašíková Beňová
Monika Flašíková Beňová
13.09.2016 08:42 Domov
Flašíková Beňová: V ekologizácii automobilového priemyslu musíme pridať
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
13.09.2016 08:42 Domov

Flašíková Beňová: V ekologizácii automobilového priemyslu musíme pridať



BRATISLAVA - Emisný škandál priniesol odhalenie viacerých svetových výrobcov automobilov o ich úmyselnom skresľovaní emisných údajov osobných a úžitkových vozidiel.


Zároveň spôsobil pokles spotrebiteľskej dôvery. Európsky parlament (EP) preto v snahe o jej prinavrátenie zriadil vyšetrovací výbor. Zaoberá sa meraním emisií v automobilovom priemysle a dodržiavaním platných predpisov či už zo strany Komisie, alebo príslušných orgánov v rámci členských štátov.

 

Utorňajšie plenárne zasadnutie EP bude venované aj doterajším výsledkom činnosti tohto výboru. Ten v súčasnosti zbiera a analyzuje informácie týkajúce sa používania rušiacich mechanizmov pri meraní emisií jednotlivými automobilkami. „To by malo pokračovať ešte v priebehu jesene tohto roka. Dôležitá bude predovšetkým následná správa a z nej vyplývajúce odporúčania,“ uviedla poslankyňa EP Monika Flašíková Beňová. Ich dodržiavanie by malo pomôcť, aby k podobným situáciám v takom veľkom rozsahu v budúcnosti nedochádzalo.

 

Fungovanie automobilového priemyslu je výrazným faktorom ekonomického rastu a zamestnanosti. Slovensko je toho priamym dôkazom. „Emisná kauza nám však ukázala dôležitosť ekologizácie celého odvetvia. Musíme však pridať, vieme ísť omnoho hlbšie. Zďaleka totiž nejde len o emisie a ich meranie,“ zdôraznila europoslankyňa.

 

Zamerať sa podľa nej treba aj na obmedzovanie využívania ťažkých kovov a iných škodlivín pri jednotlivých komponentoch a súčiastkach v automobiloch. „Členské štáty sa k tomu zaviazali už v roku 2003. Napriek tomu dodnes existuje množstvo výnimiek. Viaceré z nich však vďaka moderným materiálom a pokroku už nie sú potrebné,“ priblížila. Týka sa to napríklad využívania olova v autobatériách. „Poznáme predsa overené technológie, ktoré vedia klasické olovené akumulátory plnohodnotne nahradiť. Zároveň nimi prispievame k obmedzeniu vytvárania environmentálnych záťaží,“ uzavrela Monika Flašíková Beňová.

 



reklama


Zdroj: NETKY.SK, SITA, TASR

Foto:  SITA



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
reklama
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok