BRATISLAVA - Meškajúce platby od zákazníkov, prípadne aj úplne nedobytné pohľadávky, ktoré automaticky vyúsťujú do straty zisku vyvolávajú v spoločnostiach veľké obavy, že zbankrotujú. S takýmito situáciami sa firmy na Slovensku musia vyrovnávať denne. Podľa štúdie European Payment Practices 2017 až 23 % zákazníkov u nás platí za tovary či služby neskoro a 4 % nezaplatia vôbec.
Dôsledkom meškajúcich či neuhradených faktúr je tak hrozba straty zisku spoločností. Podľa prieskumu skupiny EOS viac ako polovica slovenských podnikateľských subjektov stráca kvôli nedisciplinovaným zákazníkom svoje príjmy a až 11 % sa bojí o svoje prežitie. A tak vďaka službám inkasných spoločností si až 40 % z nich najíma firmy, ktoré sa venujú inkasu ich pohľadávok. Výsledky štúdie preukázali, že až 6 % obratu spoločností sa ročne vracia prostredníctvom inkasa pohľadávok.
„Každá spoločnosť sa zameriava na likviditu – platí to v celej Európe. Dôsledky meškajúcich a nevykonaných platieb môžu byť pre firmy vážny problém. Preto je pre ne dôležité využívať služby inkasa pohľadávok,“ uviedol Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko. Faktom podľa neho je, že profesionálny manažment pohľadávok udržiava firmám ich peňažný tok a dovoľuje im venovať sa naplno svojej hlavnej podnikateľskej činnosti.
„Sme tu pre tých, ktorí majú problémy s nedisciplinovanými klientmi a meškajú s úhradami faktúr, prípadne neplatia vôbec. Pomáhame tak vysporiadať záväzky bez komplikovaných súdnych procesov či exekúcií,“ uviedol Michal Šoltes, konateľ spoločnosti, ktorá poskytla služby už viac ako 1500 klientom.