Figeľ pri mýte narazí na Brusel tak, ako v prípade presunu eurofondov

NETKY.SK • 6 Máj 2011, 09:01 • 2 min
Figeľ pri mýte narazí na Brusel tak, ako v prípade presunu eurofondov

Figeľ pri mýte narazí na Brusel tak, ako v prípade presunu eurofondov

slovakia

left justify in out

img

Čo vyjadrenie ministra Figeľa, to perla. V prvom rade na nás pri všetkých zmenách v mýte dohliada Európska komisia, ktorej tak závažné zmeny, ako avizuje p. Figeľ, potrebujeme oznámiť minimálne 4 mesiace vopred a aj v tomto prípade má Európska komisia právo veta.
      Skoro rok sa na mýte okrem negatívnej propagandy nerobilo nič, o čom svedčí skutočnosť, že Figeľovci nemajú hotové nové výpočty, ktoré musia byť pri takýchto avizovaných zmenách predložené komisii. Pre spresnenie uvádzam, že z analýzy podľa metodiky EÚ by mala byť zrejmá budúca spoplatnená sieť a mýtne sadzby na základe skutočného dopravného modelu z praxe, je však všeobecne známe, že tieto práce ešte nezačali.
      Nateraz len pripravili predĺženie tzv. ticketingu, ktorý sme po spustení mýta do prevádzky zaviedli len ako dočasné riešenie, čo bolo takto komunikované aj na komisii. Napriek tomu, že v minulosti kritizovala súčasná koalícia túto potrebnú zmenu v čase, kedy vznikali kolóny na hraniciach a obviňovali nás z ústupkov prevádzkovateľovi mýta, dnes sa neštítia predĺžiť toto riešenie natrvalo.
      Očakával som diskusiu minimálne o takom ticketingu, ktorý by slúžil aj našim dopravcov v prípade príležitostných prepráv. Už keď konečné riešenie ticketingu, tak aj pre našich dopravcov, ktorí nevyužívajú celú tranzitnú trasu, na ktorú si v súčasnosti viete mýto prostredníctvom jednorazovej platby kúpiť, napr. autobus TJ, ktorý vozí futbalistov z kraja do kraja.
      Novinkou je zmena počtu mýtnych úsekov, ktorým sa údajne SkyToll bráni. Ako je možné, že v tejto súvislosti niekto hovorí o spravodlivosti, keď predtým bola aj požiadavka KDH spoplatnenie na milimetre, teraz spájajú úseky do väčších, ktoré budú obsahovať viac výjazdov a časť dopravcov túto skutočnosť využije tak, že neprejdením celého úseku sa spoplatneniu budú vyhýbať. Samozrejme, že štát príde o príjem. Pre uvedenú zmenu:
      Ad1) od spravodlivosti má táto zmena ďaleko, poctiví dopravcovia zaplatia mýto aj za tých špekulantov
      Ad2) neverím prepočtom ministrových poradcov, je to podobný prípad, ako keď mňa presviedčali, že počet mýtnych transakcií prekročíme len o 100 tis. pri poslednej zmene, v skutočnosti to bolo údajne 100 miliónov. Pritom tomuto vedelo súčasné vedenie už počas roka zabrániť a v priebehu tohto roka sme mohli nabehnúť na nové úseky aj s potrebným časom pre prevádzkovateľa mýta na implementáciu zmien do mýtneho systému.
      Tak ako v prípade ostatných vecí ide o obrovskú propagandu nepodložených vecí s odsúdením na neúspech.
      Záverom len podotknem, čudujem sa p. Figeľovi, že hlavne po skúsenosti s návrhom na presuny eurofondov si nedá na propagandu bez riadnych podkladov pozor a zmeny, ktoré potrebuje urobiť, najprv nepodloží riadnymi faktami a stanoviskom Európskej komisie.

Ľubomír Vážny, v. r.  poslanec Národnej rady Slovenskej republiky

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies