SAKHIR – Veľká cena Bahrajnu bola tento rok oveľa zábavnejšia ako po minulé roky. Jednak tomu pomohli nočné preteky, ale aj niečo, čo v tomto športe chýbalo už viac ako 20 rokov.
Iskry lietajúce z pod zadnej časti monopostov boli súčasťou F1 koncom 80. a začiatkom 90.rokov, keď na tratiach pretekali legendy ako Alain Prost, Gerhard Berger, Nigel Mansell či Ayrton Senna.
Počas VC Bahrajnu sa iskri vrátili do serálu F1 a fanúšikovia boli vo vytržení. Dokonca ani pilot McLarenu Jenson Button neskrýval svoju radosť, keď na Twitteri napísal:
Loving the sparks from the cars
— Jenson Button (@JensonButton) 19. Duben 2015
Viac veľkolepých pretekov
Za týmito ohňostrojmi je pevný protišmykový blok titánu na spodnej strane monopostu, ktorý zvyšuje bezpečnosť a zabraňuje niektorým tímom získať nepovolenú výhodu.
Riadiaci orgán formule 1 FIA rozhodol, že vozidlá musia byť vybavené protišmykovými blokmi od začiatku tejto sezóny, ale začalo sa o nich hovoriť iba teraz, keď nočné preteky v Bahrajne zvýraznili iskrenie monopostov.
Technický riaditeľ FIA Charlie Whiting potvrdil, že "titánové bloky robia monoposty bezpečnejšie, zabránia niektorým tímom získať výhodu a vytvárajú viac iskier, ktoré sa fanúšikom veľmi páčia."
Iskry boli nebezpečné a mohli vám spáliť plexisklo
Titánové bloky sa začali montovať na monoposty v 80. a začiatkom 90.rokov, ale neskôr boli nahradené drevom, čo znamenalo koniec iskreniu.
Majster sveta z roku 1992 Nigel Mansell povedal: "Miloval som titánové bloky a iskry. Pre každého, kto vás prenasledoval, to bolo veľmi nepríjemné. Vo voľnom tréningu som vyhľadával mierne nerovné miesta, ktoré som mohol v závode použiť, keď bol niekto hneď za mnou. Jazda mimo ideálnu stopu ma nijako extra nespomaľovala, ale vedel som, že môj prenasledovateľ dostane veľkú spŕšku iskier. Boli také silné, že dokázali vypáliť bodky do plexiskla na prilbe."
Celé preteky s anglickým komentárom:
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies