Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
BratislavaBratislava
Biblia
TV program
Moje Netky
28.02.2020 16:50 Zdravie
Experti na spánok niekedy nemôžu spať tiež, toto sú ich rady
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
28.02.2020 16:50 Zdravie

Experti na spánok niekedy nemôžu spať tiež, toto sú ich rady



S bezsennými nocami sa stretol určite každý z nás, spánkoví experti nevynímajúc. Problémy so zaspávaním sú nepríjemné a dokážu negatívne ovplyvňovať náš život, navyše sa jedná o pomerne bežný problém. Ako s ním bojujú odborníci? Vyjadrili sa pre Huffington Post.


Klinické štúdie sa zameriavajú aj na spánok ľudí. Tentokrát lekári z ústavu nsomnia and Sleep Institute of AZ radia ľuďom pri nespavosti. 

 

Nepozerám sa na hodiny

"Aj keď sa mi nedarí zaspať, snažím sa ovládnuť a nepozerať sa, koľko je hodín. Keby som totiž na budíku videl skorú hodinu rannú, ešte viac by ma to vystresovalo a automaticky by som vedel, že mi spánok bude chýbať," hovorí odborný asistent klinického lekárstva Raj Dasgupta.

 

Počúvam upokojujúcu hudbu
"Pre mňa je návodom na spánok hudba. Pustím si ako podmaz Maxa Richtera. To je umelec, ktorý na svojej hudbe spolupracoval s neurológmi. Jednotlivé tóny majú napomáhať k uvoľneniu mysle a navodeniu spánku. Táto hudba pomohla nielen mne, ale aj mojej žene, a dokonca zabrala aj na naše pätnásťmesačné dieťatko," hovorí riaditeľ ústavu Insomnia Ruchir P. Patel.

 

 

Nepozerám sa na svoj telefón
"Snažím sa vyhnúť tomu, aby som si vzal do ruky svoj mobilný telefón. Akonáhle to totiž urobím, začnem odpovedať na e-maily, surfovať sociálnymi sieťami a čítať znepokojujúce správy," hovorí Dasgupta.

 

Snažím sa pozitívne naladiť
"Aj napriek tomu, že nemôžem zaspať, snažím sa nájsť v bezsennom ležaní radosť a vážim si toho, že môžem v tichu a pokoji vedome odpočívať," hovorí neurológ W. Chris Winter.

 

Teším sa na víkend
"Vedomie, že si cez víkend môžeme pospať, ma upokojuje a vďaka tomu sa necítim tak zničený, aj keď som predchádzajúcu noc sotva zažmúrili oči," vysvetlil Patel.

 

Čítam nudné knižky
"Ak sa mi nepodarí do tridsiatich minút od zaľahnutia zaspať, potom vstanem, odídem napríklad do obývacej izby, rozsvietim tlmené svetlo a začnem si čítať nejakú naozaj nezábavnú knihu. Keď sa mi začne chcieť spať, tak sa vrátim do spálne," odporúča Patel.

 

 

Vyhýbam sa cukru a kofeínu v neskorších hodinách
"Hoci to nie je vôbec ľahké, snažím sa jesť pred spaním uvážlivo. Síce milujem nezdravé jedlo, ale v popoludňajších a večerných hodinách sa snažím vyhýbať jedlám s vysokým obsahom sacharidov a cukrov. Tiež si dávam pozor na príjem kofeínu," odporúča Dasgupta.

 

K liekom pristupujem opatrne
"Prášky na spanie nemožno brať na ľahkú váhu. Ľahko sa na nich totiž dá vypestovať závislosť. Snažím sa im teda vyhnúť. Pokiaľ ale moje problémy so spánkom pretrvávajú, výnimočne si nejaký vezmem," hovorí lekárka Anupama Ramalingamová pre.



reklama


reklama


Zdroj: Netky Barbora Lucivjanska

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
NAJČÍTANEJŠIE
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok