Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
20. sep. 2020Ľuboslav
BratislavaBratislava 14°
Biblia
TV program
Moje Netky
Ilustračné foto
Ilustračné foto
21.10.2019 15:09 Ekonomika
Európska únia vyčlenila na propagáciu svojich agrovýrobkov sumu 200 miliónov eur
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
21.10.2019 15:09 Ekonomika

Európska únia vyčlenila na propagáciu svojich agrovýrobkov sumu 200 miliónov eur



BRUSEL - Európska komisia (EK) a Výkonná agentúra pre spotrebiteľov, zdravie, poľnohospodárstvo a potraviny (CHAFEA) v pondelok schválili 81 kampaní na podporu agropotravinárskych výrobkov Európskej únie (EÚ) vo vnútri aj mimo hraníc Únie na nasledujúce tri roky.


Komisia v správe pre médiá upozornila, že vybrané kampane čerpajú z rozpočtu EÚ pre poľnohospodárstvo v celkovej výške 200 miliónov eur. V tomto roku bolo vybraných 56 kampaní pre jednoduché programy a 25 kampaní pre viacprogramové projekty.

 

Eurokomisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan v tejto súvislosti povedal, že agropotravinárske výrobky z krajín EÚ sú známe po celom svete svojou kvalitou a autentickosťou a spresnil, že Európska komisia podporuje usilovnú prácu európskych farmárov a pestovateľov šírením a udržiavaním ich dobrej povesti na celosvetovej úrovni.

 

Cieľom propagačných programov je pomôcť európskym výrobcom komunikovať o kvalite svojich výrobkov, propagovať ich v rámci EÚ aj mimo nej a otvárať nové trhy. EK a CHAFEA sa zamerali na niekoľko priorít, napríklad zdôrazňovanie kvality európskych potravín so zemepisným označením alebo metódy ekologickej výroby.

 

Z celkového počtu 81 schválených kampaní je 55 zameraných na krajiny mimo EÚ, ako napríklad Brazília, Kanada, Čína, Mexiko a India.

 

 

Schválené propagačné kampane sa budú týkať širokej škály výrobkov - od mliečnych výrobkov, cez olivy a ovocie až po zeleninu. Len sektor ovocia a zeleniny bude mať 16 špecializovaných programov, zatiaľ čo pre syry a mliečne výrobky z EÚ bolo schválených osem kampaní. Vybrané programy prichádzajú v roku 2019 od žiadateľov z 19 členských štátov EÚ.

 

Pôjde o takzvané jednoduché propagačné programy, ktoré môžu čerpať polovicu celkového agrorozpočtu na propagačnú politiku. Ďalších 100 miliónov eur je určených na viacprogramové projekty (90,5 milióna eur) a na vlastné iniciatívy eurokomisie (9,5 milióna eur).

 

Jednoduché propagačné programy predkladá jedna alebo viac organizácií z jednej členskej krajiny, kým viacprogramové iniciatívy predkladajú najmenej dve organizácie z najmenej dvoch členských štátov alebo jedna či viaceré celoeurópske organizácie z agrosektora. Viacprogramové iniciatívy riadi CHAFEA.



reklama


reklama


Kríza, ktorú priniesol koronavírus, nás silno zasiahla. Vopred ďakujeme každému, kto zašle hoci len niekoľko centov na náš účet SK30 7500 0000 0040 2698 9329 Pomôžete tak ľudom, ktorí už roky pracujú pre vás, našich čitateľov, a to aj napriek nižšiemu platu či predĺženému pracovnému času.


Zdroj: TASR/netky BL

Foto:  Unsplash



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok