Európska komisia chce riešiť sťažnosti spotrebiteľov na mobilné aplikácie

NETKY.SK • 27 Február 2014, 16:55 • 2 min
Európska komisia chce riešiť sťažnosti spotrebiteľov na mobilné aplikácie

BRATISLAVA - Európska komisia sa chce s výrobcami mobilných aplikácií rozprávať napríklad o tom, že online hry by nemali obsahovať odkazy, ktoré priamo nabádajú deti, aby čokoľvek kupovali.

slovakia

left justify in out

Európska komisia a členské štáty únie chcú riešiť problémy spotrebiteľov, ktorí sa sťažujú na mobilné aplikácie. "Viac ako 50 percent online hier je na európskom trhu ponúkaných v reklamách ,bezplatne´, napriek tomu, že často idú nakoniec ruka v ruke s niekedy dosť vysokými poplatkami za nákupy v rámci samotnej aplikácie," hovorí Ingrid Ludviková z Tlačového oddelenia Zastúpenia Európskej Komisie v SR. Spotrebitelia si podľa Európskej komisie často ani neuvedomujú, že prichádzajú o peniaze, pretože ich kreditné karty sú automaticky zaťažené platbou. Reklama „bezplatne stiahnuteľných“ hier, ktorých hranie nie je „zadarmo“, oslovuje najmä deti, upozorňuje Komisia.

 

Sťažnosti v tejto oblasti dostali euroúradníci z celej Európy. Preto sa Komisia začala stretávať so zástupcami štátnych orgánov na ochranu práv spotrebiteľov a veľkými technologickými firmami. "Predstaviteľov odvetvia aplikácií požiadame, aby sa v jasne stanovenom časovom horizonte zaviazali predložiť možné riešenia vedúce k primeranej ochrane používateľov aplikácií," uvádza Ludviková. Hovoriť chcú najmä o tom, že hry prezentované ako bezplatné by nemali pred spotrebiteľmi skrývať skutočné náklady. Ďalej by hry podľa Komisie nemali obsahovať odkazy, ktoré priamo nabádajú deti, aby čokoľvek kupovali. Otvoriť chcú tiež tému, aby spotrebitelia boli o možných poplatkoch riadne informovaní a úhrady za nákup by nemali byť automatické. 

 

Odvetvie s aplikáciami zamestnáva v celej EÚ viac ako milión ľudí. Podľa odhadov Európskej komisie spotrebitelia v Spojenom kráľovstve, Nemecku, vo Francúzsku, v Taliansku, Španielsku, Holandsku a Belgicku minuli v roku 2011 na online hry 16,5 miliardy eur. "Na to, aby toto odvetvie naplno využilo svoj potenciál však potrebuje spotrebiteľov, ktorí dôverujú jeho službám a produktom," dodáva Ludviková.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona