11.03.2022 12:47 Zaujímavosti
EÚ vyšetruje dohodu medzi Google a Meta o reklamných službách
BRUSEL – Protimonopolné regulačné úrady Európskej únie (EÚ) začali v piatok vyšetrovať dohodu o online zobrazovaní reklamných služieb medzi spoločnosťami Alphabet, vlastníkom Google, a Meta, materskou spoločnosťou Facebooku.
Dôvodom je podozrenie, že dohoda môže porušovať pravidlá bloku o spravodlivej hospodárskej súťaži. Európska komisia (EK) uviedla, že vyšetrovanie sa zameria na dohodu medzi Facebookom a Google z roku 2018 nazvanú Jedi Blue, ktorá môže mariť pokusy súperov v oblasti reklamy. Podľa Komisie dohoda môže byť súčasťou snahy vylúčiť služby reklamnej technológie, ktoré konkurujú programu otvorených ponúk Google, čo by poškodilo vydavateľov a spotrebiteľov. TASR správu prevzala z agentúry AP.
Cieľom vyšetrovania je zistiť, či obe spoločnosti prostredníctvom dohody obmedzili a narušili hospodársku súťaž na už aj tak koncentrovanom trhu reklamných technológií na úkor konkurenčných technológií zobrazovania reklám, vydavateľov a v konečnom dôsledku spotrebiteľov, uviedla v piatok európska komisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerová. Dohodu vyšetruje aj britský protimonopolný úrad a európske regulačné úrady majú v úmysle s ním úzko spolupracovať. Google a Facebook, premenovaný na Meta, zatiaľ nereagovali na žiadosti o komentár.
Možno vás zaujme: Spoločnosť Disney oznámila „pauzu“ svojich aktivít v Rusku
Zdroj: TASR/ Netky Johny Domanský
Foto: Unsplash
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk