Érsek: Ľudský život je pre mňa vzácnejší ako tunel

NETKY.SK • 5 September 2017, 14:20 • 2 min
Érsek: Ľudský život je pre mňa vzácnejší ako tunel

NIMNICA – Práce na modernizácii železničnej trate na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu v úseku Púchov – Považská Teplá pokračujú podľa harmonogramu. Výnimkou je západný portál tunela Milochov, kde je asi dvojmesačný sklz. Počas dnešného kontrolného dňa aj za účasti ministra dopravy a výstavby Árpáda Érseka (Most-Híd) to povedal riaditeľ výstavby Vladimír Samek.

slovakia

left justify in out

„Napriek viacerým problémom ideme podľa harmonogramu. Pracuje sa na všetkých štyroch úsekoch stavby, najintenzívnejšie na úseku od Púchova po Považskú Bystricu. Súčasťou tohto úseku je unikátny oceľový most na začiatku úseku, päťpólový most cez koryto Váhu, tunel Diel, z ktorého sa bude vychádzať na estakádu cez Nosickú priehradu. Následne trasa prechádza po 500 metroch do druhého tunela stavby – takmer dvojkilometrového tunela Milochov,“ priblížil Samek.

 

Ako dodal, dvoj- až trojmesačný sklz je na prácach pri východnom portáli tunela Milochov. „Na území budúcich stavebných objektov je umiestnená čierna skládka, ktorú riešime s Obvodným úradom životného prostredia v Považskej Bystrici. Momentálne to rieši polícia, predpokladáme, že v krátkom čase to bude ukončené, príde rozhodnutie,“ doplnil s tým, že nejde o podstatné stavebné objekty.

 

Minister dopravy po vysvätení a inštalovaní sochy sv. Barbory pri západnom portáli Tunela Diel pri obci Nimnica apeloval na bezpečnosť ľudí počas stavebných prác. „S tempom prác som spokojný, nebol by som rád, keby došlo k nejakým zraneniam. Nemám obavy, ale ľudský život je pre mňa vzácnejší, ako tunel,“ skonštatoval minister.

 

Podľa riaditeľa Železníc Slovenskej republiky Martina Erdössyho je modernizácia úseku Púchov – Považská Teplá najnáročnejším projektom, aký sa na železniciach od samostatnosti Slovenska robil. „Tunel Diel sa razí novou rakúskou metódou. Ak by geologické podmienky boli iné, ako sa predpokladalo, môže dôjsť aj k odstrelom. Tunel bude dlhý 1081 metrov, celá stavba by mala byť dokončená v roku 2020, celkové náklady dosiahnu 365 miliónov eur,“ doplnil Erdössy.



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Sidorova
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies