Elon Musk vymenoval šéfku reklamy NBCU Lindu Yaccarinovú za výkonnú riaditeľku Twitteru

NETKY.SK • 15 Máj 2023, 13:25 • 2 min
Elon Musk vymenoval šéfku reklamy NBCU Lindu Yaccarinovú za výkonnú riaditeľku Twitteru

SAN FRANCISCO - Elon Musk v piatok vymenoval dlhoročnú mediálnu manažérku Lindu Yaccarinovú za novú generálnu riaditeľku Twitteru, niekoľko mesiacov po tom, čo sľúbil, že sa vzdá svojej funkcie.

slovakia

left justify in out

„Som nadšený, že môžem privítať Lindu Yaccarino ako novú generálnu riaditeľku Twitteru!“ Musk napísal v piatok na Twitteri. Oznámil tiež, že sa „zameria predovšetkým na obchodné operácie, zatiaľ čo ja sa zameriam na dizajn výrobkov a novú technológiu."

 

Yaccarino skôr v ten deň oznámila, že opúšťa svoju úlohu predsedníčky globálnej reklamy a partnerstiev v NBCUniversal. „Bolo mi absolútnou cťou byť súčasťou Comcast NBCUniversal a viesť najneuveriteľnejší tím,“ povedala Yaccarino v piatkovom vyhlásení. „Zmenili sme našu spoločnosť a celý priemysel."

 

Ako generálna riaditeľka bude Yaccarino čeliť dlhému zoznamu výziev, ktoré sa nahromadili pod Muskovým vlastníctvom, vrátane hromadného odchodu inzerentov, prerušenia služieb, regulačnej kontroly a rastúceho zoznamu súperov. Muskove kontroverzné politické zmeny a vyhlásenia tiež odcudzili niektorých dlhoročných používateľov Twitteru.

 

 

 

vyjadrenia Elona Muska a novej CEO Twitteru Lindy Yaccarino

 

 

Aj keď Musk odstúpi z pozície generálneho riaditeľa, pravdepodobne si bude stále udržiavať významnú kontrolu nad budúcim smerovaním spoločnosti. Musk predtým povedal, že bude pôsobiť ako výkonný predseda spoločnosti a CTO (technologický riaditeľ) a zároveň bude naďalej vlastníkom platformy.

 

Musk sa však nedávno dostal do konfliktu s mainstreamovými médiami a tiež povedal, že nenávidí reklamu. Yaccarino ale predstavuje oba tieto svety. V NBCUniversal bola viac ako 11 rokov a vrátila sa do spoločnosti, kde začínala ako stážistka. Predtým bola výkonnou viceprezidentkou / COO (prevádzkovou riaditeľkou) pre predaj reklamy, marketing a akvizície v Turner Broadcasting, pod ktorú v tom čase patrila aj CNN. V NBCUniversal neskôr dohliadala na 2000-členný globálny tím, ako to vyplýva z jej firemného profilu. To predstavovalo viac ľudí v jej tíme, než ako zostalo pracovať na Twitteri. Podľa Muska minulý mesiac v rozhovore pre BBC totiž personál klesol na 1 500 ľudí po viacnásobnom prepúšťaní pod jeho dohľadom.

 

Tím predaja reklám NBCUniversal vygeneroval podľa Yaccarinovej profilu od jej nástupu v roku 2011 tržby z predaja reklám v hodnote 100 miliárd USD a nadviazal partnerstvá s mnohými novými mediálnymi spoločnosťami vrátane Twitteru, ako aj Apple News, Buzzfeed, Snapchat a YouTube. Jej najpozoruhodnejším úspechom na NBCUniversal však bolo vytvorenie zjednotených reklamných tímov namiesto toho, aby 15 rôznych predajných tímov oslovovalo tých istých inzerentov„Bolo s nami ťažké obchodovať,“ povedala v rozhovore pre Salesforce, keď opísala spomínanú konsolidáciu

 

Strata Yaccarinovej prichádza v zlom čase pre NBCUniversal. Príjmy z reklamy klesajú v celom mediálnom priemysle, čo vedie k znižovaniu nákladov a v niektorých prípadoch k prepúšťaniu v mnohých spoločnostiach. NBCUniversal už zaznamenala niekoľko prepúšťaní, avšak nie až v takej miere ako u niektorých jej konkurentov.

 

Yaccarinová by nebola prvou ani jedinou ženou, ktorá riadi jednu z Muskových spoločností. Musk totižto predtým využil schopnosti Gwynne Shotwellovej, aby prevádzkovala SpaceX. Ona je prezidentkou a COO spoločnosti, zatiaľ čo on má titul CEO (generálny riaditeľ). Niektorí v tomto odvetví ju však považujú za kľúč k tomu, aby sa SpaceX stala najúspešnejšou komerčnou raketovou spoločnosťou na svete.

 

img

prezidentka a COO spoločnosti SpaceX Gwynne Shotwellová

 

Takisto aj Robyn Denholmová pôsobí aj ako predsedkyňa predstavenstva spoločnosti Tesla. Túto úlohu prevzala od Muska, keď ho SEC (Komisia pre cenné papiere) požadovala, aby sa vzdal pozície po tweete, v ktorom tvrdil, že má zabezpečené financie na to, aby spoločnosť prevzal súkromne, keď na to ešte nemal zablokované financovanie. Denholmová si udržiavala v Tesle ,,nízky profil", keďže nevystúpila na investorskom dni začiatkom tohto roka, na ktorom rečnilo okrem Muska aj 15 ďalších manažérov Tesly.

 

img

Robyn Denholmová - predsedkyňa predstavenstva spoločnosti Tesla.

 

Výber Yaccarinovej môže naznačovať, že Musk si uvedomuje obmedzenia svojho úsilia znížiť závislosť Twitteru od reklamy. Predaj reklám predstavoval viac ako 90 % príjmov spoločnosti predtým, ako ju Musk v októbri kúpil. Mnoho inzerentov však odvtedy zo stránky utieklo.

 

Začiatkom tohto roka spoločnosť Pathmatics by Sensor Tower, ktorá sa zaoberá analýzou digitálneho marketingu, oznámila, že 625 z 1 000 najlepších inzerentov na Twitteri, vrátane veľkých značiek ako Coca-Cola, Unilever, Jeep, Wells Fargo a Merck, vyčerpalo svoje zdroje na reklamu na základe údajov do 25. januára. Mesačné príjmy od týchto predchádzajúcich 1 000 najlepších inzerentov sa podľa údajov od októbra do 25. januára prepadli o viac ako 60 %, z približne 127 miliónov USD na niečo vyše 48 miliónov USD.

 

Mnohí inzerenti boli znepokojení Muskovým vážnym znižovaním počtu zamestnancov, zjavným nárastom nenávistných prejavov a kontroverznými politickými rozhodnutiami, vrátane jeho kroku pozývať späť na Twitter používateľov, ktorí tam boli predtým zakázaní. Spoločnosť General Motors napríklad uviedla, že pozastaví platenie za reklamu na Twitteri po „novom smerovaní“ platformy. Musk obvinil z hromadného opúšťania „aktivistické skupiny, ktoré tlačia na inzerentov, hoci na moderovaní obsahu sa nič nezmenilo“.

 

Musk sa pokúsil zvýšiť príjmy pretekom na podporu svojho podnikania s predplatiteľmi spoplatňovaním modrých značiek, ktoré overujú identitu používateľa. V dôsledku toho nemusí mať na výber, ale musí oživiť vzťahy Twitteru s inzerentmi a posilniť jeho hlavný reklamný biznis. Musk už predtým hovoril o zlepšení predaja reklám tým, že sa viac zameria na relevantnosť svojich reklám.

 

Odkedy prvýkrát Musk prejavil záujem o kúpu Twitteru, cena akcií Tesly (TSLA) utrpela. Investori sa obávajú, že jeho fascinácia Twitterom odvádza jeho pozornosť od výziev, ktorým čelí výrobca elektrických automobilov. Akcie spoločnosti Tesla vo štvrtok uzavreli pokles o 55 % v porovnaní s predchádzajúcimi 13 mesiacmi, keď bola zverejnená jeho počiatočná kúpa 9 % podielu v spoločnosti Twitter. Akcie Tesly na začiatku piatkového obchodovania tesne po otvorení vzrástli o 3 %, pričom väčšinu tohto zisku aj stratili.

 

img

pokles cien akcií spoločnosti Tesla v roku 2022

 

„Veríme, že Musk opúšťa generálneho riaditeľa Twitteru skôr, ako sa pôvodne predpokladalo … je pozitívnym vývojom pre Teslu, ako aj pre SpaceX, keďže Musk musí tráviť viac a viac času na týchto zlatých detských platformách než na Twitteri,“ napísal v piatok v liste klientom analytik Dan Ives.

 

Môže to byť tiež vítaná správa pre používateľov Twitteru. Musk sľúbil, že nájde nového generálneho riaditeľa, ktorý bude spravovať Twitter minulú jeseň po tom, čo 57 % z tých, ktorí sa zúčastnili na prieskume na Twitteri, ktorý zverejnil, hlasovalo, že by sa mal tejto práce vzdať. V decembri sľúbil, že vymenuje náhradu so slovami: „Hneď ako nájdem niekoho dosť hlúpeho, aby túto prácu prijal!"



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Marek Nemček

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona