Železničné spojenie Bratislavy s Parížom je historickou príležitosťou

NETKY.SK • 4 Apríl 2011, 11:54 • 2 min
Železničné spojenie Bratislavy s Parížom je historickou príležitosťou

Železničné spojenie Bratislavy s Parížom je historickou príležitosťou

slovakia

left justify in out

img

Železničné spojenie Bratislavy s Parížom je pre nás historickou príležitosťou. „Informácie o tom, že Európska komisia zastavila projekt železničného spojenia Paríž - Bratislava známeho ako TEN–T 17, nie sú pravdivé. To, o čo dnes musíme zabojovať je, aby železničný koridor z Paríža išiel naozaj cez Bratislavu a neobišiel ju cez inú blízku metropolu,“ uviedol predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo.
      Frešo na svojej dvojdňovej pracovnej ceste, ktorú absolvoval koncom uplynulého týždňa v Bruseli, rokoval aj o projekte medzinárodného železničného koridoru TEN–T 17, o ktorom sa na úrovni bratislavskej samosprávy v posledných dňoch mylne informovalo. Podľa jeho slov má Slovensko historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území Bratislavského kraja a hlavného mesta. Rôzne nepodložené interpretácie medzinárodného projektu oslabujú podľa Freša pozíciu krajiny v projekte samotnom.
      Železničný koridor TEN–T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30 medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysoko rýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1500 km. Dôležitú úlohu v tomto postupe zohráva činnosť pracovnej skupiny iniciatívy Magistrála pre Európu, ktorá funguje od roku 1990, teda spred doby, kedy bol oficiálne zadefinovaný koridor TEN-T 17.
      Iniciatíva Magistrála pre Európu funguje ako záujmové združenie od roku 1990, kedy bola založená mestami, regiónmi, obchodnými a priemyselnými komorami. Na trase železničného koridoru TEN-T 17 dnes združuje 33 miest a regiónov. Slovenská republika pristúpila k predmetnej iniciatíve v roku 2006 na zasadnutí v Luxemburgu. Cieľom je rozvoj železničnej dopravy na celej trase koridoru Paríž – Viedeň s napojením na Budapešť, t.j. prestavba magistrály Paríž – Bratislava/Budapešť na vysoko výkonnú trasu pre osobnú a nákladnú dopravu. V roku 1995 Európska komisia zaregistrovala magistrálu ako projekt TEN-T 17.

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies