Dnes odštartovala kampaň Na bicykli do obchodu

NETKY.SK • 1 September 2019, 11:09 • 2 min
Dnes odštartovala kampaň Na bicykli do obchodu

BRATISLAVA - Už oddnes sa môže verejnosť opäť zapojiť do národnej kampane Na bicykli do obchodu. Cieľom je podporiť rozvoj nemotorovej dopravy a motivovať ľudí, aby za nákupmi cestovali na bicykloch. Agrorezort pripomína, že viac ako polovica nákupov potravín sa dá odviezť na bicykli. Spotrebitelia tak majú možnosť nielen urobiť niečo pre svoje zdravie, ale tiež šetriť životné prostredie.

slovakia

left justify in out

„Cyklistická doprava je jedným zo spôsobov ako ponúknuť obyvateľom miest alternatívu voči individuálnej automobilovej doprave, ale je to aj forma zdravého životného štýlu,“ uviedla ministerka pôdohospodárstva Gabriela Matečná. Organizátori chcú kampaňou tiež osloviť predajcov, aby sa snažili vytvárať lepšie podmienky zákazníkom na bicykli, či už trvalé, alebo dočasné.

Ministerstvo pôdohospodárstva vo vyhlásení konštatuje, že čoraz viac spotrebiteľov uprednostňuje menšie lokálne obchody a trhoviská namiesto veľkých hypermarketov. Pre menšie nákupy treba síce chodiť do obchodu častejšie, ale vďaka tomu môžeme mať doma každý deň čerstvé potraviny. Menšie nákupy tiež podľa Matečnej umožňujú zákazníkom lepšie odhadnúť potrebu potravín, čo znižuje plytvanie. Podľa agrorezortu nákup základných potravín, ktorý obsahuje napríklad mlieko, maslo, syry, chlieb a pečivo, drobné mäsové výrobky, ovocie a zeleninu, váži od troch do piatich kilogramov, čo je váha, ktorá sa dá ľahko odviezť v košíku na bicykli alebo v batohu. Aby sme však mohli po meste chodiť na bicykli, treba mať bezpečné cyklotrasy. Tie podľa Matečnej postupne pribúdajú na celom Slovensku. Na obnovu a rekonštrukciu už existujúcich a budovanie nových cyklistických komunikácií poputuje do regiónov 81,8 milióna eur. Dosiaľ bolo schválených 102 cyklistických projektov po celom Slovensku.

 

obrazok


V rámci kampane Na bicykli do obchodu registrovaní predajcovia a obchodníci ponúkajú zákazníkom na bicykloch rôzne výhody a benefity. „Samotná návšteva predajne na bicykli je veľmi jednoduchý, rýchly a lacný spôsob, ako prispieť k zdravej mobilite vo vašom meste alebo obci a zároveň urobiť niečo pre svoje zdravie, prírodu a celkovú dopravnú situáciu,“ konštatuje na svojej stránke občianske združenie Mám rád cyklistiku, ktoré kampaň organizuje. Kampaň sa uskutoční počas septembra na celom území Slovenska. Registrovaní účastníci môžu súťažiť o hodnotné vecné ceny, akými sú mestské bicykle či príslušenstvo na bicykle. Zákazníci budú zaznamenávať svoje nákupy u registrovaných predajcov do systému, a tak zvyšovať svoje šance na víťazstvo v súťaži. Vyhlasovateľom kampane je opäť národný cyklokoordinátor Peter Klučka. Všetky informácie ku kampani sú na oficiálnej stránke kampane www.nabicyklidoobchodu.sk.
 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Jana Hupková
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies