Diaľnicu medzi Bratislavou a Sencom chcú rozšíriť

NETKY.SK • 4 Február 2017, 09:15 • 2 min
Diaľnicu medzi Bratislavou a Sencom chcú rozšíriť

BRATISLAVA – Národná diaľničná spoločnosť (NDS) chce namiesto vybudovania súbežných kolektorov pri rekonštrukcií diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou rozšíriť Seneckú cestu I/61. Od hlavného mesta, Vajnôr až po Senec by mala mať až štyri pruhy.

slovakia

left justify in out

NDS pre TASR uviedla, že toto riešenie by malo zabezpečiť komfortnejšiu obsluhu priľahlého územia a nahradiť súbežné cesty popri diaľnici D1.

 

"Komplexnú investorskú prípravu rozšírenia Starej seneckej cesty si od nás listom vyžiadal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek. Požiadali sme Slovenskú správu ciest (SSC) o delimitáciu podkladov k uvedenej stavbe," povedala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. V skapacitnení diaľnice D1 v úseku Bratislava - Trnava sa podľa jej slov pokračuje ďalej v jednotlivých úsekoch, pričom križovatka Triblavina a Blatné sú vo výstavbe.

 

Pre stavbu križovatky Triblavina sa očakáva vydanie rozhodnutia ministerstva životného prostredia ako podklad pre zmenu stavby pred dokončením, v súvislosti so zmenou dopravného riešenia diaľnice na osempruh. "Pre ďalšie etapy rozšírenia D1, najmä v úseku Bratislava - Triblavina súvisiacom s výstavbou D4 sa zabezpečujú podklady pre stavebné konanie a prebieha majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov," podotkla Žgravčáková.

 

Za súbežné kolektory dlhodobo bojujú aktivisti z občianskeho združenia Triblavina. Tí trvajú na tom, aby sa prestavba diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou realizovala v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013 a počítalo sa pri nej aj s kolektormi, ktoré podľa aktivistov odľahčia regionálnu dopravu. Zástupca združenia a starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva sa obrátil na SSC, aby zistil, čo sa deje s projektovaním Seneckej cesty na štvorpruh. "Požiadal som ich, nech pokračujú v projektovaní, lebo región medzi Pezinkom, Sencom a Bratislavou má mať 200.000 obyvateľov a "uživí" sa tu komunikácia štvorprúdová Senecká, diaľnica s kolektormi a štvorprúdový obchvat Modry, Pezinka a Grobov. Tieto všetky komunikácie by tam mali byť," povedal pre TASR starosta. Rozšírenie Seneckej cesty podľa neho nemá byť náhradou kolektorov. Starosta Bernolákova Richard Červienka si však myslí, že pre obyvateľov obce je výhodnejšie mať rozšírenú Seneckú cestu ako kolektory pri diaľnici. "Ja to vítam. Keď sú takéto možnosti na stole, vyberám si Starú seneckú cestu," povedal pre TASR.

 

Odborná pracovná skupina v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva odporučila minulý rok ministerstvu dopravy, aby mala diaľnica D1 v budúcnosti od križovatky D4/D1 po križovatku Blatné štyri pruhy v každom smere a plnohodnotný odstavný pruh a aby od Blatného po Trnavu pokračovala v trojpruhovom usporiadaní s plnohodnotným odstavným pruhom. "Toto riešenie považujeme z dopravných aj ekonomických dôvodov za efektívne a opodstatnené," povedal pre TASR rezort dopravy. 

 

Odborná skupina pokladá pôvodnú koncepciu šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke z dopravno-inžinierskych aj z ekonomických dôvodov za neefektívnu, nehospodárnu a neopodstatnenú.

 

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies