Detské poradenské linky komunikujú modernejšie, volajú aj dospelí

NETKY.SK • 8 Január 2016, 12:11 • 2 min
Detské poradenské linky komunikujú modernejšie, volajú aj dospelí

KOŠICE – Košická Linka detskej dôvery má za sebou 16 rokov fungovania. V minulosti s klientmi komunikovala výlučne telefonicky, dnes sa situácia zmenila a radí im prostredníctvom e-mailu a četu.

slovakia

left justify in out

"Badáme nárast používania modernejších technológií. Je to možno tým, že je tam väčší pocit anonymity a bezpečia, keď rozprávajú o svojich intímnych a dôverných témach," priblížila vedúca Linky detskej dôvery v Košiciach Dana Lovašová.

 

Najčastejšie im píšu alebo telefonujú mladí vo veku 14 až 15 rokov. "Vzrastá nám aj počet dospelých, ktorí volajú v záujme detí. To znamená, rodičia, ale napríklad aj príbuzní, starí rodičia, susedia, niekedy aj učitelia, ktorí si všimnú nejaké problémy dieťaťa vo svojom okolí alebo vo svojej rodine a snažia sa pomôcť," uviedla šéfka košickej Linky detskej dôvery.

 

Najčastejšie sa podľa nej stretávajú s problémom násilia voči deťom v podobe syndrómu týrania, zneužívania alebo zanedbávania, ale i osobnostnými problémami. "Osobné problémy vedia lepšie vyjadriť tínedžeri ako menšie deti. Často sa stretávame aj so sebapoškodzovaním, depresiami, takýmito vážnejšími poruchami," konštatovala Lovašová. Mesačne vybavia približne 200 klientov. Jedna písomná alebo četová komunikácia trvá podľa jej slov približne hodinu.

 

Košická Linka detskej dôvery spolupracuje s Filozofickou fakultou Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Študenti majú možnosť získať praktické skúsenosti v oblasti poradenstva. "Na katedrách psychológie a sociálnej práce sa zaviedol v tomto roku predmet dištančné poradenstvo. Cvičenia k tomuto predmetu študenti absolvujú na linke. Majú možnosť vyskúšať si prácu poradcov, priamy kontakt s ich budúcim klientom, čo vlastne v škole a často ani na praxi nemajú," pokračovala Lovašová.

 

Podľa predsedu Asociácie liniek pomoci Mareka Madra sa inovatívne spôsoby komunikácie dostávajú i do tejto sféry. Ako príklad uviedol bratislavskú internetovú poradňu. "Takto funguje IPČko.sk, ale čet sa postupne dostáva i do ostatných liniek pomoci," vysvetlil Madro.

 

Internet je podľa neho pre mladých ľudí dostupný a vedia skôr zdieľať svoj príbeh cez čet alebo e-email ako cez telefón. "Dáva to väčší pocit bezpečia. Človek môže viac premýšľať a lepšie formulovať to, čo chce danému pracovníkovi na druhej strane povedať," priblížil Madro. Za tri a pol roka zrealizovali v on-line poradni IPčko.sk približne 30.000 četových rozhovorov.

Asociácia liniek pomoci združuje štyri najväčšie linky, ktoré sa venujú pomoci deťom. Postupne by chceli zastrešiť i ďalšie poradenské linky.

 

Pracovníci košickej Linky detskej dôvery sú k dispozícii počas pracovných dní od 14.00 do 20.00 h na telefónnom čísle (055) 234 72 72. Od 17.00 do 19.00 h ich môžu deti, ale i rodičia kontaktovať prostredníctvom četu na adrese www.linkadeti.sk. E-maily im môžu posielať na adresu odkazy@linkadeti.sk kedykoľvek.

 



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky

Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona