WASHINGTON - Druhá televízna debata republikánskych kandidátov na prezidenta USA mala na americké primárky rekordnú sledovanosť na internete, v jednu chvíľu - asi 90 minút od začiatku - ju v stredu večer naraz sledovalo 920.000 divákov, informovala televízia CNN.
Celkove mala trojhodinová debata "zďaleka najväčšie publikum, aké kedy sledovalo debatu v primárkach na internete," citovala stanicu CNN agentúra Reuters.
Pre porovnanie - tohtoročné finále ligy amerického futbalu, čiže Super Bowl, sledovalo naraz v jednu chvíľu až 1,3 milióna divákov.
Prvý nominačný súboj prezidentských kandidátov Republikánskej strany sa uskutoční o štyri mesiace, prezidentské voľby v USA budú v novembri 2016.
Bojovný štýl prejavu miliardára Donalda Trumpa výrazne zvýšil záujem Američanov o republikánske primárky. CNN si za 30-sekundový reklamný šot vysielaný v televízii počas prenosu republikánskej debaty účtovala do 200.000 dolárov, uviedol Reuters.
Mediálni analytici predpovedali, že CNN bude mať s touto republikánskou debatou vôbec najväčšie televízne publikum, ktoré by pri debate viceprezidenta Ala Gorea s podnikateľom Rossom Perotom o Severoamerickej dohode o voľnom obchode (NAFTA) mohlo dokonca prekonať 16,8 milióna divákov.
Prvá televízna debata republikánskych kandidátov na prezidenta, ktorú vysielala v auguste televízna stanica Fox News, pritiahla k obrazovkám 24 miliónov divákov. To bol rekord pre debatu v prezidentských primárkach a vôbec najvyšší počet divákov pre nešportový prenos v dejinách káblovej televízie.