Odosielam na server ...

Vedeli ste, že na stránke Netky.sk existuje možnosť zobrazovať iba pozitívne správy? Ak nemáte chuť čítať o násilí, ľudskom nešťastí či katastrofách, zapnite si Filter pozitívnych správ a dozviete sa všetko pozitívne, čo sa okolo nás deje.

OK, rozumiem
22. aug. 2019Tichomír
BratislavaBratislava 28°
Biblia
TV program
Moje Netky
Šéf autombilky Daimler AG Dieter Zetsche (vľavo) a americký herec Arnold Schwarzenegger (vpravo) počas premiéry nového modelu triedy G automobilky Mercedes Benz na autosalóne v Detroite
Šéf autombilky Daimler AG Dieter Zetsche (vľavo) a americký herec Arnold Schwarzenegger (vpravo) počas premiéry nového modelu triedy G automobilky Mercedes Benz na autosalóne v Detroite
16.01.2018 15:07 Relax
Daimler nemôže garantovať splnenie prísnejších európskych noriem pre CO2
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
loader
ZOBRAZIŤ VIAC
16.01.2018 15:07 Relax

Daimler nemôže garantovať splnenie prísnejších európskych noriem pre CO2



DETROIT - Nemecký automobilový koncern Daimler v súčasnosti nemôže garantovať splnenie prísnejších európskych noriem pre emisie oxidu uhličitého (CO2), ktoré nadobudnú účinnosť o niekoľko rokov. Vyhlásil to v pondelok (15.1.) na autosalóne v americkom Detroite generálny riaditeľ koncernu Dieter Zetsche.


Zetsche novinárom povedal, že "nemôže zaručiť" splnenie prísnych emisných noriem v roku 2021. "Je to obrovská výzva pre každého," skonštatoval Zetsche. Dodal, že koncern, ktorému patrí výrobca luxusných áut Mercedes-Benz, sa bude snažiť splniť prísnejšie emisné štandardy do roku 2021, ale nemôže sa za to zaručiť.

 

Smernica prijatá v roku 2014 vyžaduje, aby automobilky, ktoré predávajú vozidlá v Európskej únii (EÚ), až na isté výnimky, do začiatku roka 2021 znížili ich emisie na 95 gramov CO2 emitovaných na kilometer zo 130 gramov v roku 2015.

 

Výrobcovia, ktorí to nesplnia, dostanú pokutu 95 eur za vozidlo a gram nad povolený limit CO2. Pokuty by sa tak mohli pohybovať od desiatok po stovky miliónov eur.

Generálny riaditeľ koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne v tejto súvislosti uviedol, že chápe nespokojnosť Daimleru a aj jeho spoločnosť hľadá spôsoby, ako splniť prísnejšie normy, a domnieva sa, že je to možné.

 

Nemecké automobilky však vyrábajú vozidlá s väčšími motormi, ktoré emitujú viac CO2 ako menšie modely, čo im podľa expertov sťažuje dosiahnutie emisných cieľov.

Doteraz sa nemecké firmy spoliehali pri znižovaní emisií na dieselové motory. Ale po emisnom škandále Volkswagenu popularita dieselových áut u spotrebiteľov klesla a úmerne tomu aj ich predaj.

Automobilky v snahe splniť nové normy sa pustili do vývoja rady elektromobilov, aj keď nemajú istotu skutočného dopytu po nich zo strany spotrebiteľov.

 

 

 

 



reklama


Zdroj: TASR

Foto:  TASR



Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám na redakcia@netky.sk

Diskusia

Komentáre


Na tento článok reagovalo
užívatelia: 0 komentáre: 0

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
ZOBRAZIŤ VIAC
loader
loader
Kliknutím zavriete
Obrázok