D2 medzi Stupavou a Lamačom ostane pre osobné autá spoplatnená

NETKY.SK • 20 December 2012, 08:00 • 2 min
D2 medzi Stupavou a Lamačom ostane pre osobné autá spoplatnená

D2 medzi Stupavou a Lamačom ostane pre osobné autá spoplatnená - Doprava Žiadosť o zrušenie spoplatnenia na diaľnici D2 okrem primátora Bratislavy podpísali aj starostovia Lamača a Záhorskej Bystrice, Peter Šramko a Jozef Krúpa Ministerstvo dopravy, výsta

slovakia

left justify in out

img

Žiadosť o zrušenie spoplatnenia na diaľnici D2 okrem primátora Bratislavy podpísali aj starostovia Lamača a Záhorskej Bystrice, Peter Šramko a Jozef Krúpa

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) nepodporí návrh Bratislavy zrušiť spoplatnenie diaľnice D2 v úseku medzi Stupavou a Lamačom pre osobné autá. 

Argumenty hlavného mesta, že sa tým zvýši bezpečnosť a rýchlosť premávky a zníži dopravné zaťaženie v Lamači a Záhorskej Bystrici, ministerstvo nepovažuje za relevantné.

Žiadosť o zrušenie spoplatnenia na diaľnici D2 okrem primátora Bratislavy podpísali aj starostovia Lamača a Záhorskej Bystrice, Peter Šramko a Jozef Krúpa. Nadviazali tak už na predchádzajúce pokusy, ktoré v tejto veci vykonal starosta Marianky Radovan Jurika. V žiadosti uvádzajú, že súčasné spoplatnenie spôsobuje preťaženie štátnej cesty I. triedy, vedúcej priamo cez Záhorskú Bystricu a Lamač. "V čase dopravných špičiek sa na tomto úseku vytvárajú kolóny so zvýšeným rizikom kolízií a nehôd," napísali v žiadosti.

Cestu I. triedy na Hodonínskej ulici využíva za každodennou prácou do Bratislavy väčšina motorizovaných obyvateľov spádovej oblasti, do ktorej patria aj Borinka, Marianka a Stupava. Rýchlejšiu a bezpečnejšiu diaľnicu podľa autorov žiadosti nevyužívajú preto, lebo pre nich nie je ekonomicky výhodná. "Na takýto krátky úsek diaľnice sa im neoplatí kupovať diaľničnú známku, najmä, ak sú nútení v rodine využívať dve autá."

Ministerstvo vo svojom stanovisku tvrdí, že diaľnica nemá riešiť dopravnú obslužnosť priľahlého územia."Je to nadštandard a za ten sa platí," uviedlo MDVRR. Spochybňuje tiež ekonomickú nerentabilnosť kúpy diaľničnej známky. "Okrem tohto úseku môžu vďaka diaľničnej známke používať aj 600-kilometrovú sieť diaľnic po celom Slovensku." Podľa ministerstva je daný úsek diaľnice štandardnou diaľnicou, ktorá prechádza nezastavaným územím. "Preto zostane úsek naďalej spoplatnený."

Primátor Bratislavy to však vidí inak. "V tomto prípade nejde o vonkajší obchvat mesta, ale o komunikáciu, ktorá nadväzuje na sieť nosných mestských ťahov a je takpovediac súčasťou bratislavskej cestnej siete," uviedol pre TASR Milan Ftáčnik. "Táto diaľnica spája mestské časti, navyše prechádza medzi časťami Devínskej Novej Vsi a Záhorskej Bystrice, ktoré sú súčasťou obytných zón,"pridal sa starosta Záhorskej Bystrice Jozef Krúpa.

Ten by s argumentmi ministerstva súhlasil za predpokladu, ak by bola dobudovaná vnútorná infraštruktúra. "Ak by bol pri Baumaxe vybudovaný kruhový objazd, aby nevznikali zápchy, a ak by Hodonínska bola štvorprúdová, tak ako sa o tom uvažuje," uviedol Krúpa. Dodal, že kým tak nebude, práve nespoplatnenie krátkeho diaľničného úseku pre osobné autá by obyvateľom i samotným mestským častiam veľmi pomohlo.

Zdroj: TASR



twiterfacebooklinkedinwhatsapp

Za Netky.sk
Redakcia Netky
Netky
LETNÉ PRÁZDNINY O
00 DNÍ 00 HODÍN 00 MINÚT 00 SEKÚND
logo
Copyright © 2023 PetsoftMedia Inc.
Všetky práva sú vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ, fotografií a video správ zo zdrojov TASR, SITA, taktiež z vlastnej autorskej tvorby, je bez predchádzajúceho písomného súhlasu porušením autorského zákona

Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies