PEKING - Čínsky automobilový priemysel plánuje výrazne expandovať na zahraničné automobilové trhy, pričom na výraznejšie presadenie sa mimo domáceho trhu chce využiť aj akvizície zahraničných spoločností. Ukázal to dnes zverejnený prieskum poradenskej firmy Ernst & Young. Informovala o tom agentúra DPA.
Podľa výsledkov prieskumu stále väčší počet čínskych výrobcov áut a autokomponentov plánuje posilniť svoju pozíciu v zahraničí. A to buď formou lepšej spolupráce s firmami na tamojších trhoch, alebo prostredníctvom kompletných akvizícií.
V minulých troch rokoch iba zhruba šestina čínskych spoločností v automobilovom sektore investovala mimo územia Číny, uvádza sa v správe Ernst & Young. Spoločnosť v rámci prieskumu oslovila 150 manažérov čínskych firiem. V nasledujúcich troch rokoch však až 31 % automobiliek a zhruba 47 % výrobcov autokomponentov plánuje buď akvizíciu v zahraničí, alebo spoluprácu formou spoločných podnikov, prípadne priamy vstup na zahraničný trh.
ajväčší záujem majú o európsky kontinent. Až 31 % opýtaných manažérov uviedlo, že uvažujú o investíciách v západnej Európe napriek tomu, že región ešte stále zápasí s dôsledkami dlhovej krízy. Okolo 29 % ich uviedlo, že plánujú investície v juhovýchodnej Ázii, ďalších 26 % uvažuje o Afrike a 21 % o Severnej Amerike.
Pre používanie spravodajstva Netky.sk je potrebné povoliť cookies