LONDÝN - Najväčší britský dodávateľ energií British Gas, ktorého majiteľom je spoločnosť Centrica, vyplatil približne 4 tis. zákazníkom a na dobročinné účely 1 mil. libier (GBP).
British Gas tak chce odškodniť svojich klientov za zavádzajúce sľuby v oblasti úspor pri jej tarifách. Informoval o tom v piatok britský regulačný úrad Ofgem. British Gas totiž od februára 2011 do marca 2013 dával zákazníkom prehnané sľuby o úsporách pri ich účtoch za energie, uviedol regulačný úrad. Dodávateľ energií okrem toho nedostatočne vyznačil svoje tarify pri predaji prostredníctvom supermarketov Sainsbury's.
British Gas zaplatil postihnutým zákazníkom v priemere po 130 GBP a okrem toho vypláca ďalších 434 tis. GBP dobročinnej spoločnosti British Gas Energy Trust pomáhajúcej ľuďom, ktorí majú ťažkosti pri platení účtov. "Ofgem očakáva od všetkých dodávateľov, že začnú konať spôsobom, ktorý zákazníkom pomôže dôverovať dodávateľom energií," povedala za regulačný úrad Sarah Harrisonová. Ofgem konštatoval, že nezačal formálne prešetrovanie pochybení firmy British Gas, keďže dobrovoľne prijala nápravu, hneď ako si chyby uvedomila.